Viljan att blogga

Det finns flera anledningar till varför jag började blogga.
Viljan att inspiera på olika sätt, att får skriva av sig och att ha bloggen som en slags dagbok där man alltid kan gå tillbaka och läsa vad man har skrivit. 
 
Sen började jag fundera på varför jag läser andras bloggar. 
Den främsta anledningen är att bli inspirerad och det finns något intressant och spännande över att få en inblick i någon annans vardag och se hur de lever sina liv. 
Hur de tacklar olika problem, tar sig igenom motgångar eller uppskattar sin egen vardag. 
 
Det finns något för alla oavsett vad man är intresserad av så då kommer så klart funderingarna kring varför någon skulle vilja läsa det jag skriver. 
Jag vill inspirera andra genom att skriva om mina upplevelser och tankar kring det jag går igenom varje dag, min verklighet helt enkelt.
 
Men för att kunna skriva från hjärtat varje gång måste jag känna mig inspirerad och det gör jag inte varje dag, långt ifrån...
Då slutar det ofta med bilder på dagens outfit eller en kort uppdatering om hur dagen har varit och hur intressant är det egentligen? 
 
Jag skulle så himla gärna vilja veta varför just DU väljer att läsa min blogg? 
Finns det någonting som inspirerar dig eller är det bara tidsfördriv?
 
Det kanske inte borde spela någon roll varför folk läser, bara ATT de gör det men för mig spelar det roll. 
Jag vill kunna påverka på något vis även fast jag inte kan göra det varje dag med varje litet ord jag skriver.
 
Funderingarna har gått kring om jag ska fortsätta blogga eller inte, jag söker inte bekräftelse utan vill bara ha svar på frågor som jag inte kan besvara själv. 
 
Det kan bara du som läser göra så jag hoppas att du vill ta dig lite tid och skriva en rad för det skulle verkligen betyda mycket för mig. 
 
 
All kärlek :love: 
 
1 Ida Centerlid:

skriven

Jag läser din blogg för du lägger ut så mycket fina bilder och sen tycker jag det är spännande och roligt att läsa vad du gör på vardagarna efter jobbet eftersom jag är så van att se dig som stall-Martina! Sen är jag intresserad av din och Robins färd emot bröllopet. Och när du väl tar dig tid till att skriva djupa, långa texter så läser jag dem alltid, försöker förstå mig på och få inblick hur du menar och känner, ditt sätt att skriva på inspirerar även.

Din blogg är rolig för du är så varierande! Det är inte bara outfit-bilder eller bara inlägg om vad du gjort under dagen, det finns även inspiration, fina bilder, musik och väldigt bra texter du skriver, speciellt dom om hopp och lycka, men att man även ska få må dåligt! En blogg är ju väldigt personlig och man visar det man vill visa, kanske du skulle känna dig lite bättre om du tex skrev i mer detalj om din skada och vilket handikapp det är för dig? Som exempel!

Du är grym Martina och gör aldrig något som inte känns 110%
Alla pussar och kramar <3

Svar: Tack Ida för dina fina ord!!!Det betyder jättemycket och speciellt att du tar upp alla de olika sakerna jag skriver om för det är väl det som har oroat mig mest, att allt inte intresserad alla.

Men när du skriver att du uppskattar blandningen så blir jag jätteglad! Det är det som gör mig inspirerad till att skriva mer :)

Tack för tipset om skadan, det ska jag definitivt fundera mer på!
Ha det jättefint och hoppas du vill fortsätta läsa när jag kommer igång igen :)

All kärlek, puss och kram <3
Martina Lindell

Kommentera här: