Mirakel...

Rubriken till detta inlägg kan tolkas på många sätt men syftar här helt enkelt på Björn Ranelids bidrag till Melodifestivalen.

Det har varit världens ståhej kring denna låt och Björns medverkan över huvud taget och jag kände att nu kan jag inte hålla tyst länge :P
Schlagernörd som jag är...

Det har nog inte undgått någon att jag älskar allt som har med Melodifestivalen att göra och jag har väldigt starka åsikter om bidragen och tävlingen i sig.

Det är absolut roligt när det kommer ett annorlunda, knasigt bidrag som sticker ut men det ska fortfarande vara en sångtävling eller?

Alla som tittar har rätt att tycka vad de vill även om jag inte alltid håller med om resultatet men om man nu ska rösta så kan man väl åtminstone rösta på den låten som man tycker är bäst och inte bara för att det är en "kul grej!"

Min åsikt är att en låt som Mirakel aldrig skulle gått vidare om de som röstade var seriösa och verkligen lyssnade på låtarna.
Det är ett hån mot de seriösa artister som ställer upp och faktiskt vill slå igenom inom musiken, de får inte en ärlig chans när mest fokus inför en deltävling ligger på en icke musikalisk författare istället för de som faktiskt KAN sjunga!

Sen så kan man tycka vad man vill om Björn (personligen så tycker jag att han verkar dryg och pinsam och det har jag gjort lääänge) men det är trots allt Christer Björkman som har valt in bidraget i tävlingen bara för att skapa rubriker.

För vilken annan anledning kan det finnas?

Jag har mycket svårt att tro att ingen annan av de ca 3000 bidrag som skickades in skulle vara bättre än Mirakel!
Och visst att de vill ha mångfald i tävlingen med det kan man faktiskt få i alla fall!

Jag tror att de duktiga, seriösa artisterna som brukar ställa upp i denna tävling kanske väljer att inte göra det i framtiden just för att det har blivit ett jäkla spektakel och det är inte en enstaka artists fel utan de som producerar tävlingen och väljer ut bidragen.
De får nog tänka till ordentligt till nästa år om de vill ha några bra sångare kvar!
Annars finns det en risk att tävlingen självdör...

Nu har jag sagt mitt! :)

Här kommer lite bilder på några RIKTIGA schlagerstjärnor:






Kommentera här: