Dag 14 - Mina styrkor och svagheter

Jag tycker att det är viktigt att vara medveten om sin styrkor och svagheter för att man då kan jobba på det man behöver men att man även kan använda sig av sina styrkor på ett bra sätt.

Däremot så vill jag inte fokusera för mycket på det jag inte gillar hos mig själv för jag tycker att man ska försöka ha en positiv självbild för att kunna må bra!

Jag försöker att se mina svagheter som en utmaning, något man kan förbättra även fast det kan kännas svårt.

Det är alltid bra att vara medveten om hur man fungerar så att man inte sårar andra människor, jag tycker inte att man kan skylla på att "man är på ett visst sätt" för allting går att förändra om man vill!

Ett beteende är inte medfött utan inlärt!
Så vill man förändra vissa saker hos sig själv, då kan man!

Mina svagheter:
Jag har svårt för att säga nej vilket innebär att jag ofta tar på mig för mycket och det kan i värsta fall leda till att jag sårar människor för att jag inte hinner med allt.
Jag är otroligt envis, ibland lite för envis...
Jag är väldigt känslig och tar saker väldigt personligt, jag vill verkligen jobba på att inte ta åt mig så mycket!
Jag har ett alldeles för hett temperament :P

Mina styrkor:
Jag är väldigt engagerad och gör ingenting halvdant. Det är allt eller inget som gäller!
Jag är oftast glad och försöker sprida den glädjen till min omgivning.
Jag slåss för mina nära och kära :love:
Jag är bra på att lyssna :)

Jag tror att man behöver peppa sig själv ibland för det är man värd!
Att kunna säga till sig själv att man är bra är nog bland det svåraste som finns men om man lyckas med det så har man nog kommit en bra bit på väg :)


Kommentera här: