Dag 20 - Det viktigaste för mig inom mode

Oj vad svårt :P

Jag älskar mode och kan köpa hur mycket som helst både inom smink, kläder och inredning!

Men om jag nu ska försöka fokusera lite med på mode när det gäller kläder.

Det viktigaste för mig inom mode är att man går sin egen väg och vågar klä sig i det som får en att känna sig bekväm.
Att slaviskt följa alla olika trender kan vara ganska utmattande om ni frågar mig :P

Jag vet själv att jag flera gånger har köpt saker som jag kanske egentligen inte velat ha men sen köpte jag det i alla fall för att det var "inne" och för att "alla andra" hade det.
Varför gör man så egentligen?

Jag tror att jag gjorde så då för att jag kände att jag så gärna ville passa in.
Under tiden i högstadiet ville jag mest bara "hänga med i strömmen" utan att någon skulle lägga märke till just mig och då var det enklare att se ut som alla andra.

Det handlade aldrig om att jag ville stå i någons skugga utan det gav mig andrum som jag då kände var väldigt viktigt.

Jag insåg det nog inte då men nu kan jag säga att det var så det var.
Man behöver rätt mycket "go" för att våga sticka ut i den åldern och just då hade jag inget intresse av att göra det.

Nu är det annorlunda!
Jag skulle aldrig strunta i att köpa något bara för att någon annan inte tycker att det är fint.
Sen så tror jag att jag inte sticker ut så mycket med min stil då jag inspireras mycket av det feminina modet och det är ganska enkelt och följer trenden för det mesta.

Det finns jättemycket fina kläder som passar bra på andra men som jag själv inte skulle vilja ha.
Det betyder inte att jag tycker att de är fula utan att vi helt enkelt passar o olika stilar.

Det som är så roligt med kläder är att man verkligen kan framhäva det fina med sig själv genom att klä sig "rätt".
Att klä sig passande för sin egen kroppstyp tycker jag är viktigt för då tror jag att man mår bäst själv.
Jag skulle då inte vilja gå runt i kläder som inte är bekväma och inte passar min kropp :P

Tyvärr så är det första intrycket väldigt viktigt i flera olika situationer som en arbetsintervju till exempel och då underlättar det ju om man har klätt sig passande för just det ändamålet.

Vad är viktigt för er inom mode? :)


1 Edit:

skriven

Hej Martina!



Hoppas allt är bra med dig!

Har läst igenom delar av din blogg och måste säga att du skriver så otroligt fint! Inspirerande och äkta :)



Kul att du verkar ha så mycket roligt på gång i ditt liv :)



Kram till dig och hela familjen!

/Edit

Kommentera här: