Dag 21 - Det viktigaste för mig inom make-up

Jag gillar verkligen att sminka mig och gör det varje dag.
Det är ingenting som jag tycker att man borde eller måste göra men jag väljer att göra det.

Det roliga med smink är enligt mig att man kan förändra sitt utseénde så mycket och framhäva sig själv på flera olika sätt.
Då kan man själv välja att se helt annorlunda ut till fest mot hur man ser ut till vardags till exempel.

Anledningen till att jag själv väljer att sminka mig varje dag är för att jag tycker att jag blir så "färglös" utan smink och jag känner då att min personlighet inte alls kommer till sin rätt.

Det viktigaste för mig inom make-up är att hitta produkter som jag tycker om att jobba med och som passar min hudtyp.
Att hitta rätt färgnyanser är viktigast av allt för att få ett naturligt resultat.
En bra mascara tycker jag är väldigt svårt att hitta för det finns så otroligt mycket men nu har jag två stycken som jag älskar!

Jag tänkte visa några av de produkter som jag använder :)


Jag älskar make-up store!
De har ganska dyra produkter men de räcker hur länge som helst :)
Jag har flera av deras ögonskuggor bland annat.


Jag kan inte leva utan min älskade eyliner :)
Den är från Maybelline och är väldigt lätt att använda.
Jag har provat många olika men den här är klart bäst!


En väldigt bra mascara är den här från Loréal.
Mitt knep är att alltid använda två olika för bästa resultat.
Då tycker jag att de sitter bättre och smular inte.
Så först använder jag den här...


... och sen den här :)
Den här är från MaxFactor!


Om man vill vara lite extra festfin rekommenderar jag en glittereyliner.
Den här är från make-up store och den sitter superbra hela kvällen :)

Hoppas att det var något ni gillade!
Vi hörs senare :love:

1 Anonym:

skriven

Om man vill ha en mascara som det inte blir klumpar med, vilken skulle du rekommendera?

Kommentera här: