När det är nog då går jag därifrån!

"There are som people who always seem angry and continuously look for conflict.
Walk away, the battle they are fighting isn't with you,
it is with themselves"
 

Jag är inte en arg person.
Jag går aldrig runt och surar och är aldrig långsint, livet är alldeles för kort för det! 
 
Däremot så tar jag aldrig skit från någon oavsett, då biter jag ifrån då jag är väldigt rädd om mig själv. 
Det måste man vara då ingen annan kan göra det åt en. 
 
Om en person får mig att må dåligt av någon anledning så tar jag avstånd då jag inte vill vara en dålig version av mig själv och det blir man till slut om någon ständigt hackar på en. 
Går det tillräckligt långt så bryter jag helt då jag inte vill ha en människa i min närhet som inte förtjänar att vara där. 
 
Jag anser att man har stora problem med sig själv om man ständigt söker konflikter med andra människor. 
Oftast är det en osäkerhet som påverkar och gör att alla dessa konflikter ger någon slags "fejkad" känsla av självkänsla. 
Dessa människor kan inte skilja på känslan att vara trygg med sig själv mot att ständigt söka efter en självsäkerhet som inte fanns där från början. 
 
Jag tänker dock aldrig sänka mig till den nivån så att jag är otrevlig tillbaka mot en person som inte kan bete sig. 
Jag har högre tankar om mig själv och kan säga ifrån utan att klanka ner på någon annan. 
Tyvärr så kan alla inte det har jag märkt... 
 
Jag tror också att avundsjuka kan ligga bakom mycket men det kan man ju aldrig veta då ingen människa skulle vilja erkänna det. 
 
Att helt klippa banden med en person som ständigt får en att må dåligt är en befrielse! 
Ingen ska någonsin få ta min energi ifrån mig på det sättet :) 
 
 
"Ju mer du hackar på mig desto starkare blir jag"
 
 

Kommentera här: