Hurtful

Som jag lovade er så skulle ni få se mer av mig här på bloggen, mitt riktiga jag. 
Det innebär fler sångklipp :) 
 
Jag sjunger för att få ut känslor, ibland för att framkalla dem när det är svårt att känna någonting alls och jag sjunger för kärleken till musiken.
 
Tyvärr så är kvalitén inte den bästa då jag fortfarande spelar in med mobilen, det får duga tills vidare. 
 
Den här gången har jag inte fått någon hjälp, jag har aldrig spelat ackord tidigare men däremot så har jag spelat en del piano när jag var yngre men spelade då efter noter. 
Att sjunga och spela samtidigt är helt nytt för mig men det är något som jag verkligen vill bli bättre på. 
 
Jag vill så himla gärna vara bra på det jag gör och jag ger inte upp! 
 
Skriv gärna en rad, tips och råd uppskattas som alltid :) 
 
Ni är så fina som lyssnar och finns där <3 
 
 
Låten heter Hurtful men jag har bara spelat in en del av den. 
Sov gott <3 
 
1 Emelie:

skriven

Att sjunga och spela piano samtidigt är svårt i början men övning ger färdighet. Mitt enda tips är nog bara att så mycket som möjligt spela ackord till låtar man gillar för att få in rytm och flyt osv. Jag är själv där och testar för att det är roligt. Det jag egentligen ville säga är att du har en UNDERBAR röst!! Jag är glad att vi får höra :)

Svar: Åh tack snälla du för goda råd och fin komplimang! Det är precis som du säger, man måste verkligen träna och träna men det är så svårt då man vill prova massa låtar hela tiden :) Men öva och öva så blir det bättre, roligt att du också sjunger! :) KRAM
Martina Lindell

2 Elinor:

skriven

Har tyvärr inget bra tips till dig då jag inte håller på med musik, men lite allmänt sådär så kan jag ju bara säga: fortsätt öva, övning ger färdighet, du har en otroligt fin röst! Kram!

Svar: Tack snälla, vad gulligt av dig! :) Kram
Martina Lindell

3 Jessica:

skriven

TACK för att vi får höra dig sjunga, ryser varje gång! Du är så duktig :)

Svar: Tack fina du, det är den finaste komplimangen jag kan få <3
Martina Lindell

4 Johanna Nyberg:

skriven

Jag ryser, din röst är underbart fin!!
Kram

Svar: Åh tack snälla du, så glad jag blir <3
Martina Lindell

5 sabina lebas:

skriven

hej martina, trodde inte du kunde sjunga.. sjukt fin röst!!!!!!!!!!!! damn, den tycker jag att du ska utnyttja mer utåt så alla får höra hur grymt bra du är! :D <3 // Sabina Lebas

Svar: Åh tack vad glad jag blir! <3 Snällt av dig att skriva, det betyder jättemycket <3
Martina Lindell

Kommentera här: