Årets sista dag!

Nu är vi här igen, på årets mest överskattade dag! 
Jag avslutar året med att må skit som jag verkar ha gjort varenda nyår de senaste åren :( 
 
När jag ser tillbaka på året och försöker ta mig ur min bittra bubbla litegrann så tänker jag att 2015 är året då jag valde att sätta mig själv och min hälsa främst i många lägen.
Mitt största beslut var att äntligen ta mig till läkaren för att bli sjukskriven och faktiskt lyssna på kroppen. 
 
Det är så klart ingenting positivt att vara sjukskriven men det är positivt att stanna upp och inte bara köra på. 
 
Vi har hunnit med en resa till Portugal och Grekland och vi kommer inleda 2016 med en resa till Thailand vilket känns som en väldigt bra start :) 
 
Jag har sagt förut att jag inte vill ha några nyårslöften som jag ändå inte kan hålla i slutändan men däremot sätter jag gärna upp delmål som kanske på lång sikt tar mig dit jag vill. 
 
Målen för 2016 är att ännu en gång försöka ta tag i min fysiska hälsa för att kämpa emot fibromyalgin och bli starkare så att jag blir piggare och orkar mer. 
Mitt största mål är och kommer nog alltid vara att lära mig att leva så bra jag kan med detta och känna att livet är bra trots allt. 
 
Idag är inte den bästa dagen att skriva om mina mål då jag känner mig ledsen och bitter över att må så här dåligt och att jag aldrig blir frisk, kan man inte bara få slippa detta nångång? 
 
Usch jag hoppas verkligen att 2016 börjar bättre än hur 2015 slutar! :) 
 
Gott nytt år alla fina läsare, jag hopps ni vill hänga med mig ett år till! <3 
 
 

Kommentera här: