Ett halvår med Botox!

Hej på er! 
 
Jag kom på att jag inte skrivit till er och utvärderat hur det har gått med min botox som jag gjorde första gången i januari så det tänkte jag göra nu! 
När jag skrev om det då så fick jag lite blandade reaktioner då vissa är emot skönhetsingrepp oavsett varför man gör dem och det respekterar jag även fast ni vet vid det här laget att jag ville göra botox för att se om min huvudvärk/migrän blev bättre. 
 
Jag gjorde min första behandling i januari och gjorde en mindre korrigering i början av mars och vanligtvis så gör man botox ca var 3e månad för det är ungefär så länge det brukar sitta i. 
Eftersom det var min första gång så är det svårt att veta hur just min kropp skulle reagera men Madelene (som gör min botox) trodde det skulle räcka om jag kom efter 6 månader efter hennes bedömning av min hy. 
(Jag är tydligen ganska "rynkfri" enligt henne för min ålder vilket gör att man inte behöver behandla lika ofta vilket så klart är bra :)) 
 
Jag var nu tillbaka igen i början av juli och jag har upplevt en stor skillnad vad gäller mina migränanfall! 
Självklart har jag fortfarande huvudvärk men det är inte lika ofta och det känns på ett annat sätt ibland, det är svårt att förklara men jag kände att jag absolut ville fortsätta :) 
 
Den största osäkerheten kring mig är att jag äter så mycket mediciner vilket tyvärr kan göra att kroppen stöter ifrån sig botoxen och det går ur snabbare men så var det tack och lov inte för mig. 
Jag tog några bilder innan jag skulle dit och då ser man att min "bekymmersrynka" är tillbaka lite men långt ifrån hur den var innan min första behandling. 
 
Här får ni se bilderna: 
 
Före: 
 
 
Här kan man verkligen se att det finns en hel del botox kvar och jag anstränger mig verkligen för att få fram rynkan :) 
 
Efter 1 DAG: 
 
 
Bara efter 1 dag så är rynkan nästan helt borta vilket är rätt otroligt med tanke på att det kan ta upp till 2 veckor innan man ser färdigt resultat men tydligen så går det snabbare när man gör det andra gången. 
 
Jag har också fått en del frågor kring den kosmetiska biten, hur jag upplever förändringen i ansiktet och om jag upplever det som positivt eller negativt så det tänkte jag också svara på. 
Jag upplever endast positiva skillnader! :) 
Enligt mig så är det ABSOLUT inget fel eller fult att åldras, snarare tvärtom då jag kan tycka att det är något väldigt vackert och självklart naturligt. 
 
Det jag upplever som positivt är dels att min rynka högre upp i pannen försvinner vilket jag uppskattar då jag tycker det är så jobbigt när man sminkar sig och det "samlas" smink där, lite svårt att förklara. 
De flesta jag känner har flera mindre rynkor över hela pannan men jag har fått en ordentlig istället hehe :) 
 
Sen så upplever jag en skillnad i att ögonbrynen höjs och ansiktet "lyfts upp" lite vilket också är en fördel för mig då det är lättare att aplicera smink och jag ser piggare ut. 
Botox är ju som en boost för huden så man får en annan lyster kan man säga. 
 
Så jag står fast vid det jag skrivit tidigare, man kan inte undvika den kosmetiska förändringen oavsett anledning till att man gör botox men man måste i så fall vara till freds med det. 
Man kan inte få det ena utan det andra :) 
 
Här kommer ett par bilder som också visar skillnaden i ansiktet men det är som sagt väldigt lite så jag visar dem mest för er för att se om ni ens ser någon skillnad haha :) 
 
De här bilder är tagna förra sommaren och sommaren innan det:  
 
 
 
De här bilderna är tagna i februari: 
 
 
Det var allt för den här gången! 
Nästa gång jag ska tillbaka blir antagligen i januari 2017 :) 
 
 

Kommentera här: