Rehabilitering!

Hej på er! 
 
Det är en intensiv vecka för mig nu och jag är verkligen HELT slut, jag är så trött hela tiden! 
Som tur är så kan jag nu åka till stallet för att få släppa allt för en stund vilket är helt underbart <3 
 
Idag var jag på utredning på Brageékliniken för att få svar på om de tror att de kan hjälpa mig med min utmattning. 
De jobbar även med personer med kronisk smärta men just nu så vill jag fokusera på utmattningen. 
 
Jag fick träffa en fysioterapeut, en läkare samt en psykolog. 
Det jag ofta får höra när jag sitter i liknande samtal är just att man utåt sett aldrig kan ana hur jag verkligen mår, att jag ger ett otroligt lugnt intryck vilket kan vara förvirrande. 
Är man duktig på sitt jobb så anser jag att man kan se igenom det men det kan inte alla har jag lärt mig.
 
Mitt svar på detta blev ganska rakt att jag anser mig vara väldigt socialt kompetent. 
Jag är bra på att dölja den delen av mig själv som ofta drunknar i mörka tankar just för att jag inte alltid vill visa den eller blir dömd på grund av den. 
 
Som tur var så var detta en väldigt kompetent psykolog så jag kommer att få gå behandling hos dem :) 
 
Behandlingen är intensiv, den håller på i 12 veckor, 4 dagar i veckan på eftermiddagarna. 
Detta känns nu väldigt skrämmande just för att jag inte för mitt liv ska förstå hur jag ska orka det men det blir nog bra, jag kommer ju vara omringad av människor som förstår hur det är. 
 
Så detta är min plan just nu, behandlingen drar inte igång riktigt än men jag kommer skriva mer om den framöver. 
 
Kram på er <3 
 
 

Kommentera här: