Min älskade lilla Neo <3

Igår kväll fick vi åka in med Neo igen eftersom han inte vill äta och trots starkare mediciner har han fortfarande väldigt ont :( 
 
Jag ringde innan och fick veta att "vår" veterinär skulle jobba på akuten från 17.00 så vi åkte in då för att få träffa honom och våra alternativ då var att antingen sätta på ett morfinplåster eller att lägga in honom. 
 
När vi kom in så fick vi det mest fantastiska bemötandet! 
Vår veterinär kom och mötte oss direkt och vi fick komma in på ett rum och då undersökte han Neo och så pratade vi om olika alternativ. 
Vi hade tidigare varit osäkra kring morfinplåster just för att det är så giftigt om någon av hundarna skulle komma åt att slicka på det eller liknande men vi löste det genom att de tillverkade en liten tröja av en linda som han nu får ha på sig hela tiden. 
 
Plåstret ska sitta på tills på fredag och då ska vi tillbaka igen och ta bort det och prata om fortsatt behandling. 
All rehab ligger på is just nu eftersom man på något vis måste kunna ge Neo smärtlindring innan man börjar. 
 
Planen är också att göra en MR eller en DT för att se lite tydligare hur ryggen ser ut för att kunna konstatera vad felet är exakt och det känns också bättre som hundägare att ha något att förhålla sig till. 
Veterinären ska ringa oss imorgon och kolla hur det går. 
 
Just nu känner jag knappt efter hur jag mår psykiskt på grund av allt detta, fokuset ligger hela tiden på att ta hand om Neo så jag får känna efter sen. 
Dock så är min kropp snabb på att reagera så jag mår fruktansvärt dåligt idag :( 
 
Håll tummarna för min lilla Neo <3 
 
 
<3 
 

Kommentera här: