Första klippning av Billy själv! :)

Hej på er! 
 
Att vara sjukskriven blir man inte rik av direkt samt att det varit mycket nu med sjuka hundar osv så vi har fått se över ekonomin för att se vad vi kan spara in på. 
Att klippa Billy är något vi måste göra för hans skull men det kostar närmare 600 kr varje gång och vi klipper var 7e vecka ungefär så det blir ju en del... 
 
Därför så bestämda vi oss för att jag ska försöka göra det själv istället, jag har ju klippt hästar förut så tänkte att det kan väl inte vara så svårt ;) 
Hehe lite pilligare var det allt men Billy som är en riktig ängel var perfekt att träna på så idag klippte jag honom för första gången! 
 
Det var inte så länge sen han klipptes men jag ville gärna börja när pälsen inte var så lång. 
För att vara första gången så är jag faktiskt väldigt nöjd :) 
 
Visar några bilder på honom så ni får se hur han kan se ut med all päls ;) 
 
 
Billy med all sin päls :) 
 
 
Billy nyklippt av en duktig hundfrisör som tyvärr har slutat
 
 
Billy nyklippt av mig :) 
Vad tycker ni? 
 

Kommentera här: