En underbar månskensritt <3

Hej på er! 
 
Herregud vilken dag! 
Som vi har flängt runt här hemma :P 
 
Vi har städat, rensat och slängt massa saker, väldigt skönt men nu är vi båda så galet trötta... 
 
Igårkväll hade jag fredagsmys i stallet med Gaefur, bästa sällskapet <3 
 
Jag hade bestämt sen innan att jag skulle rida ut oavsett väder och även om det var mörkt vilket det så klart hann bli... 
Det var bara att klä Gaefur i massa reflexer och sätta på mig pannlampan :)
Den ville jag inviga för att se om Gaefur brydde sig om den eller inte för vissa hästar blir rädda för den eftersom det blir olika skuggor som de inte är så vana vid. 
 
Gaefur skötte sig exemplariskt och var jättecool! :) 
Jag blir så imponerad av honom varje gång han ställs inför någonting nytt och tar det hela med ro, han är trots allt bara 7 år och uppväxt på landet men ändå behåller han lugnet så fort vi hittar på saker han inte är van vid. 
Min fina kille <3 
 
Det tråkiga med den här tiden på året är helt klart mörkret om ni frågar mig. 
Jag kan anpassa mig hyfsat efter väder och vind men mörkret kommer man ju inte ifrån och det begränsar en så mycket när man ska rida ut till exempel. 
 
Nu kommer jag gå på rehab i 3 månader så då blir det alltid ridning i mörker för min del förutom på helgerna och det känns så klart lite tråkigt. 
 
Men jag är väldigt glad att det gick så bra att rida ut i mörkret trots allt, det var riktigt fridfullt och mysigt att bara vara i nuet och känna att förtoendet mellan mig och Gaefur växte ännu lite till <3 
 
Jag får hoppas att den här tiden går riktigt snabbt :) 
 
 
<3 
 
 

Kommentera här: