Gaefurs första besök hos naprapaten!

Hej på er! 
 
Som jag skrev igår så fick Gaefur träffa naprapaten för första gången igår sen han flyttade till mig :) 
Det är absolut inget fel på honom men precis som vi människor så behöver även hästarna kollas igenom och bahandlas regelbundet för att hinna upptäcka problem i tid som kan leda till förslitningar osv. 
 
Jag förklarade vad jag själv upplever att jag har problem med och då berättade jag att Gaefur är stel i vänster bak vilket gör att han blir stel i höger sida och inte vill ta stöd i vänster tygel. 
Jag berättade också att Gaefur inte har velat trava i vänster varv. 
 
Som jag trodde då så var Gaefur lite spänd över ryggen och där behöver han också muskla sig mer. 
Vi diskuterade lite kring vilken typ av sadel som är bäst och hur jag ska tänka där och det tänkte jag skriva mer om i ett separat inlägg. 
 
För övrigt så mådde Gaefur bra och visade ingen smärta eller så vilket så klart känns otroligt skönt :) 
 
 
Min fina <3 
 

Kommentera här: