Rehabstart imorgon!

Hej på er! 
 
Imorgon startar min rehabilitering som sen kommer pågå i 12 veckor. 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag var taggad för det är jag verkligen inte... 
 
Jag har haft en olustig känsla i kroppen ett tag nu och jag vet inte riktigt varför, jag tror att jag delvis känner mig tveksam till om detta ska ge mig lika mycket som jag hoppas. 
Jag är rädd att jag vara ensam i gruppen med "min typ av utmattning" som mestadels beror på att jag blivit motarbetad och illa behandlad vilket i sin tur ledde till en negativ stress som knäckte mig. 
 
Jag har inte blivit utmattad för att jag är känslig för stress eller för att jag tog på mig alldeles för mycket utan jag blev helt enkelt nedtryckt i skosulorna och kände mig totalt värdelös varje dag. 
Utmattningsdepression var diagnosen jag fick på Karolinska i Huddinge och den tycker jag mer beskriver mitt mående för det handlar i dagsläget inte bara om hur jag bör hantera stress. 
 
Jag behöver finna en förståelse till att det blev så här så att jag kan gå vidare. 
Jag vill få verktyg så att jag i framtiden inte tillåter någon att behandla mig som jag blev behandlad. 
Jag behöver samtidigt få läka vilket kommer ta tid. 
 
Jag ska verkligen försöka gå dit imorgon med ett öppet sinne för jag vill så innerligt att detta ska bli bra! 
 
När jag var på kliniken i fredags och träffade den fysioterapeut som jag kommer ha i mitt team så frågade hon mig om jag höll på med yoga och då sjönk mitt mod direkt. 
Jag kan inte hjälpa det men jag är verkligen inte en person som uppskattar den typen av träning eller vad man ska kalla det :( 
 
Jag förklarade att jag höll på med hästar och hundar vilket är min mentala återhämtning samt det som ger energi vilket hon så klart förstod men jag tror verkligen att jag kommer tappa all motivation om jag ska hålla på med yoga eller liknande varje dag. 
 
Usch jag vet att jag låter jättegnällig nu, ber om ursäkt för det men jag vill vara ärlig. 
Jag lovar att uppdatera er mer imorgon om hur första dagen var :) 
 
All kärlek <3 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Jag var oxå personen som inte tyckte om yoga, det är ingen riktig träning, jag hade inte tålamod, jag var för stel, det är för flummigt osv. Gav det ganska många chanser och idag älskar jag det ❤️ Så det går att bli frälst 😍 lycka till!

Svar: Haha låter bra det ;) Får väl se om jag får prova på det och vad jag i så fall tycker :) Jag är ju en hästtjej liksom så jag gillar mer den typen av fysisk aktivitet ;) Tack för att du skrev <3 Kram
Martina Lindell

2 Emmie:

skriven

Det var inte meningen att va anonym 😋

Kommentera här: