Tom på energi...

God kväll på er alla fina! 
 
Jag har suttit och funderat ett tag på vad jag ska skriva men kommer inte fram till något. 
Jag känner mig helt tom och slut på energi och ångesten tickar på i jämn takt hela tiden för att påminna mig om att jag inte mår så bra. 
Som att jag inte redan vet det... 
 
Tänk vad otroligt mycket man kan känna på samma gång! 
Det har jag tänkt på nu sen jag blev sjuk att jag kan känna så otroligt mycket samtidigt, allt från tacksamhet, glädje och sorg vilket tar enormt på krafterna. 
 
Nu befinner sig min kropp i ett stressläge som gör att jag mår otroligt dåligt och det tar enormt mycket energi, när något inte går som det ska så bryter jag ihop och får panik, jag gråter mycket vilket jag annars inte brukar göra. 
Jag behöver planera varenda minut och stämma av med min omgivning så att det blir "rätt" just för att jag annars inte fungerar öht just nu. 
 
Jag skulle beskriva det som att jag vill krypa ur mitt eget skinn, som att jag har fullt med fjärilar i magen men på ett negativt och stressande sätt. 
 
Jag kan inte slappna av samtidigt som jag är väldigt trött. 
 
Ja det är nog vad jag har att skriva om ikväll. 
Försöker mest bara förklara hur det känns och kanske också för att själv försöka förstå vad som händer, det brukar vara lättare för mig att göra det om jag sätter ord på mina känslor. 
 
Den enda som kan få mig ur detta läga just nu är Gaefur <3 
Han sätter mig i samma sinnesstämning som han befinner sig i varje gång vi ses, som att han vet precis vad jag behöver och jag anpassar mig efter honom. 
 
Min regel är att ALDRIG stressa när jag är med honom och jag är stolt över att jag än så länge lyckats hålla på det så att stallet får vara min fristad, fri från all typ av stress och negativ energi. 
 
Samtidigt som Gaefur är min största trygghet nu så är det också så otroligt skört eftersom jag ständigt är rädd för att något ska hända honom :( 
Jag skulle gärna slå in honom i bomull för att skydda honom men det blir ju lite svårt. 
 
Jag måste helt enkelt tro på att den delen av mitt liv ska få vara oförstörd och fantastisk för det behöver jag verkligen <3 
 
 
<3 
 
1 Nettan:

skriven

Styrkekramar i massor <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Svar: Tack <3
Martina Lindell

Kommentera här: