Jag och Gaefur framför kameran!

Hej på er! 
 
Orkade tyvärr inte blogga igår för jag har hamnat i ett skov där jag har väldigt ont i höfter och rygg :( 
När det är som värst så orkar jag inte göra någonting. 
 
Som tur är så har jag fått hjälp med Gaefur så idag var första gången jag red sen i söndags och det var underbart, jag saknar honom så mycket när jag inte är i stallet <3 
 
För ett par dagar så skrev jag på FB att jag och Gaefur kommer vara med i en serie som filmas och visas på hästkanalen Töltriding :) 
Jag tänkte berätta lite mer om det!
 
I mitt stall så står en av dem som driver Töltriding och hon har tillsammans med sin medarbetare startat en serie med 3 ryttare som ska handla om oss "vanliga" ryttare med helt olika problem. 
Med "vanliga" så menar jag fritidsryttare som kanske inte tävlar eller rider på elitnivå ;) 
 
Fokuset kring min och Gaefurs medverkan är mitt steg från storhäst till islandshäst. 
Det är en svår övergång och även om grundridningen är densamma så krånglar jag ofta till det för mig själv så jag behöver mycket hjälp och vägledning för att det ska vara rätt. 
 
Det viktigaste att veta gällande oss är att fokus är att ha roligt, Gaefur är min bästa kompis och vi vill vara ute och busa i galopp lika ofta som vi tränar på ridbanan, variationen är nyckeln till det om ni frågar mig. 
 
Gaefur är en häst med fantastiska gångarter men han är inte helt lättriden. 
Han är en stor häst i en liten förpackning då han har väldigt stora gångarter så ibland lyckas han inte riktigt hålla koll på sina långa ben, speciellt inte i traven ;) 
 
Det vi kommer jobba med under seriens gång är takten i tölten och att rida ihop oss mer som ekipage, jag behöver också våga lita mer på min känsla och inte bli för kontrollerande. 
 
Hoppas ni vill följa med oss på vår resa! 
Ni kan gå in på www.toltriding.com om ni vill se filmerna :) 
 
 
Kram från oss! <3 
 

Kommentera här: