Töltträning!

Hej på er! 
 
Den här helgen har vi som sagt haft kurs i stallet och jag och Gaefur har fått kämpa :) 
Vår tränare är verkligen toppen! Positiv, engagerad och pedagogisk. 
 
Gaefurs problem är som sagt att han har starka laterala rörelser och gärna blir passtaktig samt att han är lite spänd över korset. 
Han behöver jobba mycket på böjda spår, mycket samling och tempo samt sidförande. 
Mina problem är att jag bli passiv och inte vet vilken ände jag ska börja i vilket gör att jag ger otydliga hjälper. 
 
Tillsammans har vi nu fått träna massor med tölt under helgen vilket har varit toppen! 
Även om grundridningen är densamma som i den klassiska ridningen så finns det så mycket annat inom islandsvärlden som jag aldrig har hört. 
Igår fick jag till exempel lära mig att jag bromsar genom att knipa lite med knäna vilket fungerade toppen just för att sadeln då bromsar honom, just för att man inte ska fastna i handen. 
I den klassiska ridningen så får man alltid höra att man aldrig ska knipa med knäna så det är verkligen helt annan ridning på många sätt vilket gör det otroligt svårt men roligt! :) 
 
Nu ska vi träna vidare och sen är det kurs igen om drygt en månad så det ska bli spännande att se om vi kommer utvecklas något, jag hoppas verkligen det :D 
 
Kika gärna in på min instagram om ni vill se fler filmklipp när jag rider, det är så krångligt att ladda upp dem här så det blir inte lika ofta. 
 
Martiiniisen heter jag där <3 
 
 
<3 
 
 

Kommentera här: