Min resa med Gaefur - Hur kommer det sig att det blev just han?

Hej på er! 
 
Vad jag har förstått så finns det ett intresse hos er att läsa mer om hästar och Gaefur så självklart ska jag skriva mer om det! 
Jag vill ju dela med mig eftersom han har kommit att bli en otroligt stor del av mitt liv <3 
 
Jag tänkte att vi tar det hela från början! 
Hur kommer det sig att jag köpte just Gaefur? Eller hur kommer det sig att jag köpte häst öht? 
 
Som många av er vet så har jag ägt Banjo i många år men han har varit utlånad på foder de senaste åren vilket till stor del har berott på min ridolycka. 
Jag har försökt komma tillbaka till ridningen genom att rida lektion på storhäst på ridskolan men det resulterade oftast i en trasig kropp och ett knäckt självförtroende. 
 
Till slut var det inte roligt längre och jag drog mig för att åka dit, det var helt enkelt inte värt det. 
 
När jag sen fick chansen att prova Heppinn som jag var medryttare på så tog jag chansen då jag alltid har föreställt mig att en islandshäst skulle kunna fungera och det gjorde det! 
Där väcktes drömmen om att en dag kunna äga min alldeles egna lilla islandshäst :) 
 
Under sommaren så började jag känna mer och mer att jag verkligen ville utvecklas vidare och ha en egen kompis att busa med och ni som känner mig vet att jag är helt omöjlig när det kommer till att skynda långsamt ;) 
Jag och Robin diskuterade saken och kom fram till att om ett år ungefär vore det lagom att börja leta häst. 
 
Sagt och gjort, samma dag gick jag in på hästnet "bara för att kolla lite" och den första annonsen som fångade mitt intresse var just annonsen på Gaefur. 
Vilken drömhäst tänkte jag men att köpa första bästa häst är så typiskt mig så jag stod emot och gick in och kikade varje dag för jag tänkte att det måste ju finnas flera hästar som han. 
 
Efter ett tag så tog jag mer hjälp av människor inom islandshästvärlden och kom i kontakt med en person som skulle sälja en annan häst som de trodde skulle passa mig, vid det laget så var jag övertygad om att Gaefur var såld eftersom annonsen legat ute ett tag så jag åkte och provred den andra hästen "bara för att få erfarenhet" ni vet ;) 
 
Det var en underbar liten häst, en 5-årig 4 gångare med massa potential men det kändes inte helt hundra, mest för att han var lite för ung och lite för liten för mig tyckte jag. 
Är man van vid storhäst så känner man sig lätt som en jätte på en liten isis. 
 
Efter det så kände jag att jag bara måste höra av mig för att se om Gaefur var såld, jag tänkte på min kloka mormors ord "Är det meningen så kommer det att hända" och till min stora glädje fanns han ju kvar så jag åkte för att provrida honom. 
 
Där var det kärlek direkt <3 
 
Gaefurs lugn i kombination med hans känslighet när man red var det jag föll för först just för att jag hade höga krav på ridbarheten mycket på grund av min smärtproblematik. 
Jag kände direkt att det här var min nya kompis, min drömhäst men det var så klart inte bara jag som tyckte om honom. 
 
Till min enorma lycka så fick jag köpa honom och jag har nog aldrig varit så nervös som de dagarna innan besiktningen men allt gick bra och resten vet ni ju ;) 
 
Så gick det till när Gaefur blev min <3 
 
 
TACK till min älskade Robin som trots min galna impulsivitet när magkänslan får bestämma har stöttat mig och hjälpt mig att uppfylla min stora dröm. 
Jag kan inte leva utan dig. 
Jag älskar dig <3 
 
1 Anonym:

skriven

Ibland så är❤
Meningen med Livet 💖

Svar: <3
Martina Lindell

Kommentera här: