Gaefurs framtida hem! <3

Hej på er! 
 
Jag tänkte berätta lite om stallet som vi ska stå i när vi flyttat till Enköping :) 
 
Att hitta ett bra stall som passar både mig och Gaefur var det viktigaste av allt när vi bestämde oss för att flytta. 
Jag spenderar ju mer tid i stallet än hemma om man säger så ;) 
 
Vi kommer ha hästar precis där vi bor men den ena gården har endast lösdrift och uppfödning så det passar inte oss och det andra stallet drivs helt kollektivt vilket blir alldeles för tungt för mig. 
 
Jag hade följande "krav" på min lista: 
* Inte längre än 15 min att åka 
* Ingen lösdrift
* Lång utevistelse samt möjlighet till sommarbete 
* Bra pris och att det mesta ska ingå 
* TREVLIGA MÄNNISKOR! (viktigast) 
* Bra stämning och jag ville gärna hitta ett stall där man har lite gemensamt, inte bara tävlingsryttare osv 
* Spolspilta ;) Har insett hur jobbigt det är utan... 
* Bra hagar 
* Fina ridvägar 
 
Ja listan kan göras väldigt lång och jag vet ju att jag har höga krav för både min och Gaefurs skull. 
Jag trivs väldigt bra i det stallet jag står i nu men självklart kan man sakna saker som spolspilta för det underlättar väldigt mycket i vardagen och speciellt om man har fysiska problem. 
Nu spolar jag benen med en vattenkanna och det är inte så ergonomiskt... 
 
Enligt mig har jag hittat stallet som kommer passa oss perfekt och jag tror verkligen att vi kommer trivas! :) 
Jag fick tips om det här stallet via en FB grupp och de annonserade inte då men jag hörde av mig på vinst och förlust och hade tur :) 
 
Vi kommer att stå i ett litet stall med olika raser och storlekar vilket känns bra. 
Självklart kommer jag sakna alla isisar men om man inte vill stå på lösdrift så är det inte så enkelt att hitta såna stall har jag märkt. 
 
Personerna i stallet som jag har träffat är SÅ trevliga och jag känner mig mer än välkommen! 
Stallet är ljust och fint, hagarna är ovanligt torra och bra med tanke på allt regn och ridvägarna ska tydligen vara jättebra :) 
 
Nästa lördag får Gaefur flytta så jag hoppas verkligen att han kommer trivas <3 
Här får ni se lite bilder: 
 
 
Omgivningarna :) 
 
 
En del av hagarna :) 
 
 
Gaefurs framtida box (ponnybox) 
Den används just nu till täckesförvaring :) 
 
 
<3 
 

Kommentera här: