Mina blommor har fått lite kärlek :)

Hej på er! 
 
Jag har ju helt snöat in mig på att ha massa småblommor på mina ljusfat hemma så det har blivit några stycken :) 
Jag har framförallt Hjärtan på tråd och murgröna men också någon kaktus som är väldigt lättskött. 
 
Mitt problem har dock varit att mina blommor den senaste tiden har dött helt utan anledning och det är så frustrerande! 
Dels för att jag inte vet vad jag gör för fel men också för att det kostar en del att köpa nya hela tiden. 
 
Så förra veckan åkte jag till en blomaffär och bad om råd samt visade bilder på mina ledsna blommor :) 
Floristen sa då att min murgröna fått "spinn" och då tänkte jag att den blivit knäpp eller nåt men det var tydligen att blomman blivit sjuk :D 
Haha där fick jag lära mig något nytt och tydligen kan blommorna smitta varandra så jag fick skynda mig hem för att slänga den sjuka blomman! 
 
Nu provar jag något nytt genom att låta blommorna dricka själv för att se om de blir lite piggare då. 
Vi får se, de verkade törstiga i alla fall :) 
 
Jag tycker det är så roligt och fint med blommor men jag är galet dålig på att ta hand om dem på ett bra sätt så det får nog bli något jag får jobba på när jag flyttar till landet. 
 
 
Mina små älsklingar ;) 
 

Kommentera här: