En tuff start för mig och Gaefur...

Hej på er! 
 
Flera dagar har gått sen jag skrev och jag har verkligen tänkt sätta mig vid datorn varenda kväll men inte orkat :( 
Min utmattning har slagit till med full kraft sen vi flyttade, antagligen för att jag hade så stressigt innan flytten så jag inte tillät mig själv att känna efter. 
 
Gaefur flyttade hit förra lördagen och allt har gått bra med hans nya kompis Leo samt i stallet osv, han har varit väldigt lugn trots allt. 
 
Jag tror jag var lite dumdristig de första dagarna och inte riktigt tänkte efter för vår första ridtur gick inte riktigt som planerat... 
 
Jag skulle skritta ut med en tjej i stallet och allt gick bra till en början, Gaefur var pigg och nyfiken men i övrigt sitt vanliga jag trots snöstorm och blåst. 
Vi tog täten då Gaefurs kompis inte ville gå först och det är inga problem då vi ofta rider först men nu var ju allting runt omkring helt nytt för oss båda. 
 
Vi red mot en gård med en lösdrift och precis när vi ska passera så kommer 2 islandshästar utfarandes i full fart från en ligghall med en vanlig stalldörr kan man säga så man såg dem verkligen inte. 
Båda jag och Gaefur blev förvånade och Gaefur gjorde helt om till vänster och drog iväg i panik, jag flög som en vante :( 
 
Det blev en riktig smäll men inget allvarligt så jag tog mig upp efter en stund för att fånga in Gaefur som sprang runt på åkern väldigt stressad. 
Som tur är så kom han galopperandes när jag visslade och ropade vilket kändes otroligt skönt mitt i all kaos. 
 
Efter det tog vi oss till den gården vi skulle passera, fick hjälp att sitta upp och sen tog vi oss hem. 
 
På grund av smärta så kunde jag knappt rida öht förra veckan vilket så klart känns jättetråkigt och jag har inte heller kunnat vara i stallet så mycket som jag velat just för att jag har haft så ont :( 
 
Igår red jag en stund i sommarhagen tillsammans med en annan tjej i stallet och det gick bra, vi får se när vi vågar oss ut igen. 
 
Min första tid med Gaefur har varit helt fantastisk så ett bakslag ska kanske inte vara hela världen men jag tror att mitt mående generellt påverkar väldigt mycket. 
Självförtroendet är i botten och jag känner mig gråtfärdig för att jag blir så frustrerad på mig själv! 
 
Jag vill bara hitta tillbaka till det fina förtroendet vi har haft sen dag 1 och jag känner att jag sviker Gaefur när jag blir så osäker, han känner så klart att jag inte litar på honom :( 
 
Usch jag behövde verkligen skriva av mig, jag är ju en person som är öppen med det mesta och att inte alls påverkas när man håller på med ridning är enligt mig orimligt. 
Jag har åkt av ordentligt några gånger och med tanke på de men jag har idag sen tidigare olyckor så är det klart att man blir rädd när man flyger av så här. 
 
Jag hoppas bara att det ska vända, vill ha min bästa kompis tillbaka <3 
 
 
Mitt allt <3 
 

Kommentera här: