Vem är jag? :)

Hej på er! 
 
Som jag skrev igår så är det några nya läsare som hittat hit så då tänkte jag att det passade bra att skriva lite om mig själv för det som står under min presentation säger ju inte så mycket :) 
Några av er som läser känner säkert mig personligen men det gör så klart inte alla. 
 
Hur började jag blogga?
 
Jag startade den här bloggen 2012 och det var framförallt min passion för att skriva och för att få göra min röst hörd som gjorde att jag började. 
Jag ville skriva vad jag tänkte, kände och tyckte så då blev det en blogg. 
 
Nu skulle jag kalla min blogg för en livsstilsblogg, den handlar inte bara om en sak eller om ett ämne utan den kan beröra många olika ämnen. 
Det jag försöker vara noga med är att alltid skriva från hjärta oavsett dagsform, jag vill vara ärlig och kunna stå för det jag skriver. 
Min allra största önskan är att jag på något vis kan stötta eller inspirera någon läsare genom att läsa mina texter <3 
 
Vem är jag? 
 
Jag är född 84 i Huddinge och har bott hela mitt liv i Stockholm fram tills nu. 
Började tidigt med hästar och fortsatte jobba som instruktör och sen fritidsledare på en ridskola under många år. 
Jag köpte min första häst Banjo år 2003 och han blir 21 år i år men är numera bosatt i Mora hos världens bästa familj där han får göra det han älskar mest, hoppa :) 
 
Jag träffade min man Robin år 2010 och vi gifte oss 2013. 
Robin är mitt största stöd i vardagen, en riktig klippa <3 
 
Numera har jag 3 hundar som betyder allt för mig :) 
Billy som är 4,5 år, Neo som är 2,5 år och Rufus som är drygt 1 år. 
 
Jag blev ägare till världens finaste islandshäst i augusti som heter Gaefur och vi har precis börjat vår resa tillsammans :) 
 
I höstas tog vi det stora beslutet att flytta ut på landet för vår och hundarnas skull och vi har nu bott här i knappt 2 veckor :) 
Än så länge känns det jättespännande och mysigt, vi håller fortfarande på att försöka få ordning hemma och jag måste lära mig att hitta här i Enköping ;) 
 
Min dagliga kamp: 
 
Jag skriver en del om hur livet är att leva med kronisk smärta och utmattning. 
Jag var med om en ridolycka 2011 som har lett till bland annat en nackskada samt firbromyalgi. 
För drygt 1 år sen så sjukskrevs jag från mitt jobb som fritidsledare på grund av utmattning och nu kämpar jag för att komma tillbaka till livet kan man säga. 
 
Jag vill inte låta mina diagnoser definera mig, jag vill vara en person utan alla besvär också samtidigt som det så klart är en stor del av mig. 
Jag försöker fortfarande hitta den balansen. 
 
Jag älskar att fotografera och ska försöka göra mer av det nu när jag har flyttat :) 
Inredning brinner jag för så det kommer ni också få se en hel del av här. 
 
Jag älskar att få kommentarer från er så skriv så ofta ni vill och kan ;) 
Sen så får ni gärna skriva om ni undrar något eller har några önskemål. 
 
Hoppas ni vill fortsätta dela vardagen med mig <3 
 
 
<3 
 
 

Kommentera här: