Kampen fortsätter...

Fina ni, jag fortsätter att lysa med min frånvaro här på bloggen... 
 
Den här veckan så har faktiskt all min energi gått åt till att fundera kring min framtid med ersättning/sjukskrivning/jobb osv. 
Jag har jagat efter min handläggare på FK för att få svar på alla mina frågor samt ta reda på vad som gäller och till slut bestämde jag mig för att ändå överklaga beslutet hos dem. 
 
Sista dagen att skicka in synpunkter var imorgon och jag skickade precis in det. 
Beslutet fattas den 11 maj och efter det får jag skicka in ännu en överklagan som går till en annan enhet om jag får avslag vilket jag räknar med. 
 
Problemet jag har förutom detta är att ifall jag blir utförsäkrad och inte kan gå tillbaka till att arbeta 75% som är den siffran som FK har så måste jag vara arbetssökande på den resterande delen. 
Egentligen är ju det inget konstigt för många som varit sjuka länge jobbar i en mindre utstäckning i alla fall en period efter sin sjukskrivning. 
 
Problemet för mig är att jag har blivit utesluten ur A-kassan för att de enligt mig är helt knäppa. 
Jag blev av med 10 timmar i veckan av min tjänst för ett par år sedan och fick då a-kassa för 25% fram tills att jag blev sjukskriven. 
När jag sen blev sjukskriven så fick jag full ersättning från FK som då var på 75% men jag fortsatte skicka in redovisningar till Arbetsförmedlingen under 2 månader där jag skrev att jag inte sökte några jobb för att jag var sjuksriven. 
 
Av någon jäkla anledning så godkändes ändå de rapporteringarna och a-kassa betalades ut i 2 månader innan de märkte att något var fel. 
Jag har sen förklarat mig muntligt och skriftligt att jag varit ärlig men att jag mådde fruktansvärt dåligt så att jag själv inte reagerat på vilken ersättning jag fick. 
Sjävklart har jag betalat tillbaka de pengarna. 
 
Det blev ett jäkla liv samt prat om polisanmälan (så överdrivet) men till slut så blev jag "bara" utesluten ur A-kassan i 1 år framåt så jag har alltså 0 kr i ersättning om jag inte får sjukpenning. 
 
Om jag är arg, bitter och ledsen över att ÄNNU en sak inte går min väg? 
Ja det är jag verkligen. 
 
Så detta skapar så klart en enorm stress eftersom jag vet att jag inte får några pengar. 
 
Så nu vet ni vad jag har funderat över den senaste veckan :( 
Imorgon ska jag försöka tänka på annat. 
 
Kram på er! 
 
 
<3 
 
 
1 Bettinas islandshäst:

skriven

Usch, låter kämpigt och fasansfullt svårt att klara sig utan inkomst ett helt år.

Svar: Ja det är väldigt tufft :( Man vill inte gärna göra sig av med sina älskade djur <3
Martina Lindell

Kommentera här: