Rufus nya sommarfrisyr! :)

Hej fina ni! 
 
Gud vilka fina kommentarer jag fick efter mitt förra inlägg, jag blev väldigt berörd <3 
Så skönt att se hur många underbara människor det finns! 
 
Tänkte visa er hur lilla Rufus ser ut just nu! :) 
Vi bestämde oss för att raka ner honom nu då han har haft så fruktansvärt tjock päls och fäller MASSOR och vi håller på att bli tokiga! 
Billy slutade ju helt att fälla sen vi började klippa honom så då chansade vi med Rufus också. 
 
Pälsen växer ju alltid ut om man skulle ångra sig men nu när det är så varmt så blir hundarna väldigt påverkade av värmen. 
Idag klippte jag även ner Neo på samma sätt och han blev väldigt nöjd :) 
 
Man märker direkt att hundarna blir piggare och gladare när de blir av med pälsen så det känns väldigt bra att kunna hjälpa dem lite på traven. 
Jag vet att det finns många olika åsikter kring klippning men eftersom mina hundar inte ställs ut så handlar det i slutändan om vad som är bäst för dem samt vad jag tycker. 
 
Jag tycker att de är fina oavsett och för mig är en glad och pigg hund det allra viktigaste :) 
Så här ser Rufus ut nu: 
 
 
Jag klipper alla mina hundar själv numera :) 
 

Kommentera här: