Att försöka resa sig

Fina ni! 
All er kärlek, alla fina ord, ni är alla helt underbara och allt stöd gör mig starkare, glöm inte det <3 
 
Jag har inte skrivit på ett tag, jag tror att jag är mer försiktig nu när jag går igenom en sån enorm förändring i mitt liv, jag vill inte gå för fort fram med mina tankar och känslor. 
Men tids nog kommer jag skriva och dela med mig. 
 
Den senaste tiden, sen midsommarafton så har jag kämpat för att överleva. 
Jag grävde ner mig helt och grät konstant i en vecka tillsammans med mina älskade hundar men sen kom ilskan och tog tag i mig och förde mig framåt och uppåt. 
 
Där och då bestämde jag mig för att kämpa, för att resa mig upp ännu en gång. 
Högst upp på min lista stod lägenhet och jobb. 
 
Eftersom jag har bott i Enköping de senaste månaderna så hade jag så klart absolut ingenting på gång här i Stockholm men jag kom ändå att tänka på Evidensia, ett jobb som jag har haft i tankarna länge och drömt om många gånger. 
Så på vinst och förlust hörde jag av mig, fick komma på intervju och fick jobbet så inom en vecka var jag på plats för att börja mitt nya liv. 
 
När jag då hade ett jobb så började jakten efter en egen lägenhet och utan min älskade familj så hade detta aldrig blivit av men jag hittade min lilla drömlägenhet ganska snabbt. 
Det är en liten 2a vid Huddinge Centrum som är helt nybyggd med en jättestor balkong, en stor omställning så klart för mig och hundarna men det känns bra :) 
 
Att få mitt eget är otroligt viktigt just nu. 
 
Just nu så går all tid och energi åt till jobb, inredning och praktiska saker så jag är väldigt trött men jag försöker se framåt och om 3 veckor sitter jag där i mitt eget hem :) 
 
Jag får försöka se det positiva i att få inreda ett hem ännu en gång, ni vet ju min passion för inredning ;) 
Jag har dock inte så mycket plats men det ska nog bli fint. 
 
Vi hörs mer snart <3 
 
 
<3
 
 
1 Anette:

skriven

Med din fighting spirit så kommer det gå bra. Livet blir kanske inte som du hade tänkt att det skulle bli. men bra kommer det att bli. Det är jag helt övertygad om

kram Anette

Svar: Åh tack det var väldigt fint skrivet! <3 Många kramar
Martina Lindell

Kommentera här: