Banjo är såld - Slutet på en era <3

Efter 15 åt tillsammans så var det dags för mig och Banjo att skiljas åt <3 
 
Jag köpte Banjo när han var 5 år och idag är han 20 år men han är ingen gammelgubbe kan jag lova ;) 
Han har många år kvar på tävlingsbanan! 
 
Vi har verkligen gått igenom allt! 
Han har funnits där genom alla perioder i mitt liv oavsett om jag har mått bra eller dåligt <3 
Allt vi har hunnit göra!
Banjo har tagit mig över alla möjliga hinder trots att jag egentligen är ganska rädd för att hoppa men hans glädje har smittat av sig, vi har vunnit KM i dressyr vilket var min enda tävling (hatar egentligen att tävla) och eftersom det gick så bra så slutade vi på topp ;) 
Alla Luciashower, alla mysiga uteritter och alla svettiga lektioner. 
Ord finns inte för att beskriva kärleken till den ponny som har funnits där halva mitt liv <3 
 
Efter min ridolycka så bestämde jag mig för att låna ut Banjo på foder och valet blev Dalarna för att jag hade kontakter där (Tack Sara <3) och där bor han än idag. 
Han har varit hos flera helt fantastiska fodervärdar genom åren och jag har haft en sån otrolig tur! 
 
Först Olivia som tävlade och tränade Banjo i många år, sen var han hos Sandra en tid för att sen flytta till Mora och bodde hos Julia, Emilia och till sist nu hos Maya. 
Där han bor nu kommer han få stanna hela livet, han kommer få bli en liten gubbe där som ställer till med massa hyss så länge han lever, det är trots allt Banjo vi pratar om ;) 
 
Att sälja Banjo till Maya och hennes familj har varit på gång ett tag men ingen av oss har haft bråttom, det har fått ta den tid det har tagit men nu var det dags. 
Det känns så otroligt rätt och jag vet med hela mitt hjärta att jag har tagit rätt beslut. 
 
Det är slutet på en era men förhoppningsvis början på någonting annat. 
 
Tack för allt min älskade, busiga, envisa, positiva och helt fantastiska Banjo!
Jag kommer älska dig för evigt <3 
 
 
"This is not the end of our story,
it's only a new beginning" 
<3 
 
 

Kommentera här: