Ridförbud!

När jag trodde att min kropp inte kunde bli värre så blev den just det och nu har jag fått ridförbud från både sjukgymnasten och naprapaten. 
Inte för alltid men nu när ryggen är så dålig. 
 
De båda anser att det i framtiden är bra för mig att rida då man bygger upp styrkan i bålen men jag får absolut inte ramla av, hur man nu ska kunna styra över det... 
Alternativet är ingen ridning alls och det finns inte i min värld så risken att ramla av får jag ta. 
 
Min kropp är för tillfället en enda stor besvikelse och det är en så konstig känsla. 
Jag har alltid varit hyfsat tillfreds med min kropp, dels med hur den ser ut samt vad jag har kunnat använda den till då jag alltid har varit en väldigt aktiv person. 
 
Nu blir jag ständigt ledsen och besviken över allt jag inte kan göra. 
Varje gång jag rycker upp mig för att kämpa vidare så kommer ett nytt bakslag som får ner mig på botten igen och det är så himla tröttsamt! 
Det har gått drygt 2 år sen olyckan och jag trodde att jag skulle ha kommit så mycket längre vid det här laget. 
Jag trodde att jag skulle kunna motbevisa alla genom att ta mig tillbaka till där jag var innan men jag börjar känna att det aldrig kommer gå och mitt hopp börjar försvinna. 
 
Vissa stunder är jag arg, förbannad och rent ut sagt galen och andra stunder så ger jag bara upp och stänger av. 
Man orkar inte hantera allt varje dag, det är för jobbigt så vissa dagar vill jag inte ens kännas vid mig själv och alla problem. 
 
Det är så mycket som skrämmer mig numera.
Allt jag har drömt om att göra som är så självklart för många, jag har inte en aning om hur mitt liv kommer att se ut om 10 år. 
Jag kan inte ens se min egen framtid på det sättet längre... 
Hur ska jag hitta energin och orkan att kämpa för något man inte ens vet om man kommer få? 
När man aldrig får några garantier eller svar på hur det kommer att se ut om några år, det är ingen som vet. 
Och att leva i den här ovissheten äter upp mig inifrån och jag kommer inte ur det, jag måste lära mig att leva med det men hur ska jag kunna göra det? 
 
Jag vill bara få ett slut på det här eller i alla fall lite medgång så att jag får en skjuss i rätt riktning. 
 
 
Det som är värt att kämpa för <3 
 

Kommentera här: