Nytt soffbord!

Idag spenderade vi eftermiddagen på Ikea och Mio! 
Man blir verkligen trött av att gå runt där, jag märker själv att jag inte alls klarar av ljudnivån längre på såna ställen.
Jag får migrän direkt :( 
 
Vi lyckades i alla fall hitta det vi sökte! 
Vi har varit på jakt efter ett nytt soffbord en längre tid nu då jag är trött på det vi har. 
Ett tag så skulle ju allt vara svartbrunt och jag köpte en hel del såna möbler men nu har jag helt ändrat mig och vill ha ljusa färger och gärna vitt :) 
 
Matbordet bytte vi ut för några månader sen och det är i ek och eftersom vi har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum så vill jag inte att träslagen ska skära sig mot varandra så därför vill jag inte blanda in ännu ett träslag. 
 
Till slut hittade vi ett soffbord från Mio som var precis som vi önskade :) 
Det var vitt men inte blankt för det ville vi inte ha, modernt men med "avlastningsplats" under bordet så man har någonstans att lägga fjärrkontroller och annat. 
 
Jag älskar det! 
Nu ska jag bara bestämma mig för om mattan fungerar eller ej, vad tycker ni? 
Snälla hjälp mig är ni söta :) 
 
 
Så här såg det gamla ut, det var lite stort så det fick stå lite snett. 
 
 
Det nya bordet, vad tycker ni? :) 
 
1 Tess:

skriven

Jätte fint bord! Blev bättre än det innan :) Jag skulle nog välja en större matta. Gällande färgen känns den mer som den passade det bruna bordet. Men vad ska ni ha då istället? Svart kan bli lite mörkt. Svårt det där :) Eller så köp en i stark färg och hämta upp det på kuddarna i soffan. Tänker limegrön :)

Svar: Tack!!! Hmm ja det är så svårt, vi har en mörkare matta hemma men som sagt det kanske blir lite mörkt... Sen funderar vi på om mattan ska vara rund eller så.
Var också inne på en färgglad matta :) Ska fundera lite men tack för tipset!
Kram
Martina Lindell

Kommentera här: