Min dagsform

Hej på er! 
 
Det var ett tag sen jag skrev om hur allting är och hur jag mår så det tänkte jag göra nu. 
 
Som ni säkert vet så är jag mitt uppe i en smärtbehandling på Karolinska i Solna där jag ska gå varje vecka i ca 3 månader. 
Vi jobbar i grupp tillsammans med en psykolog och läkare där vi lär oss att förstå smärtan bättre och försöker finna förståelse i hur allting har blivit. 
 
Vi har mycket utbyte av varandra då vi är som en liten familj där alla bryr sig om varandra på ett fint sätt. 
Man kan vara precis som man är och ha en dålig dag och det enda man möter är förståelse och omtanke, inga ord behövs vilket är en enorm befrielse. 
 
Sen vad resultatet blir av denna behandling vet jag inte men jag hoppas på att komma en bit på väg och få verktyg som kan hjälpa mig i framtiden. 
 
Efter en hel det misstag hos vårdcentralen så väntar jag fortfarande på min remiss för att utreda om jag även har fibromyalgi. 
Egentligen skulle jag vara färdigutredd innan behandlingen men detta har dragit ut på tiden tyvärr :( 
 
För er som inte vet vad fibromyalgi är så är det en överkänslighet i nervsystemet som tyvärr är ganska vanligt att man får om man har en skada i nacke eller rygg. 
Jag vill inte gå in mer på det nu eftersom jag inte vet om jag har det, jag berättar mer när/om jag får göra min utredning. 
 
För övrigt så försöker jag komma igång med min rehabilitering, jag vill inte kalla det träning för det blir för stor press och jag har oftast för bråttom att komma igång vilket leder till stora bakslag där min kropp inte orkar. 
 
Min målsättning är att träna 1-2 gånger per vecka där jag gör speciella rehabövningar för axel, bröst och armar samt styrkeövningar för ryggen där jag är svagast. 
Sen rider jag en gång i veckan som självklart också räknas in som träning. 
 
Jag försöker se det som en vinst de dagar jag faktiskt kan träna, nu har jag tyvärr blivit förkyld och måste ta det lugnt, att köra på i det här läget för mig brukar sluta med katastrof. 
Jag är mycket känsligare nu när jag blir sjuk, min kropp orkar inte riktigt. 
 
Ja det är väl vad jag kan komma på just nu.
Skriv gärna om ni undrar något :) 
 
 
 

Kommentera här: