Julen är här!

Hej på er! 
 
Vi har haft en undebar helg och nu är det äntligen jul här hemma :) 
Jag älskar julen och allt som hör till och brukar inte spara på pyntandet men jag försöker ändå få det så stilfullt som möjligt. 
 
I år köpte vi faktiskt en ny gran! 
Jag klär alltid granen på första advent för att hinna njuta av den innan jul och i år insåg vi att min gamla gran inte längre får plats sen vi bytte soffa. 
Den gamla granen är 2,10 m och rätt bred, den nya är 1,80 m och lite nättare men ändå fin tycker jag :) 
 
Vi köpte den på Bauhaus! 
De hade faktiskt riktigt bra utbud men olika storlekar och priser, något för alla :) 
 
För övrigt så har jag köpt lite smått och gått men annars är det samma pynt som tidigare år, jag försöker dock göra om lite varje år och flytta runt lite på sakerna och det känns som det blev bra :) 
 
Här kommer massa bilder: 
 
 
Lyckan över att äntligen få pynta! :) 
 
 
Det blev nya ugglekuddar lagom till jul, från HM! 
 
 
Det blev inga adventsljus i år utan lite vintrigt på ljusfatet istället! 
Struten är från Ica Maxi :) 
 
 
Utsikten från soffan på den nya lite mindre granen :) 
 
 
Lite detaljer från granen :) 
 
 
Köket! 
Här satte jag upp en ny ljusslinga och en ny stjärna men de var väldigt svåra att fånga på bild. 
 
 
Det blev också en liten myshörna på övervåningen! 
 
 
Vad tycker ni om mitt pyntande? :) 
 

Kommentera här: