Hur går det med träningen egentligen?

Hej på er! 
 
För några veckor sen så skrev jag en del om vilken typ av träning som skulle fungera för mig rent fysiskt men också något som kan hålla motivationen uppe när det känns motigt. 
 
Jag tänkte uppdatera er lite om hur det går! :) 
 
Mina mål med att komma igång med träningen har varit att: 
1. Det MÅSTE var roligt! 
Att hitta en träningsform som inte tråkar ut mig har varit och är det svåraste. 
2. Få in en rutin. 
Detta är otroligt viktigt för mig och för att på sikt få det att fungera och förhoppningsvis kan detta förbättra min hälsa. 
 
Jag har inte hunnit träna så många gånger. 
Målet är 2 gånger i veckan men vissa veckor har det blivit endast 1 gång av olika skäl. 
 
Jag har mestadels boxats med Robin och då har vi ställt äggklockan varje gång :) 
5 minuter uppvärmning och sen 10 minuter träning, efter det så stretchar jag och gör lite rörelseövningar i ca 5 min och det här upplägget har fungerat bra då jag måste skynda långsamt. 
 
Fördelen med att boxas är att man snabbt kommer upp i puls så man känner verkligen att man har rört på sig vilket är skönt då alla "mes-övningar" som jag har blivit ordinerad tidigare varken håller pulsen eller motivationen uppe tyvärr :( 
 
Förutom att boxas så tränar jag med hantlar på 3 kg, gummiband och en stor medicinboll. 
Jag måste till exempel träna ensam vissa gånger när Robin inte är hemma och då är det perfekt med lite variation :) 
 
Jag ska försöka fortsätta med det här upplägget under hösten i kombination med härliga promenader med hundarna (om de nu håller sig friska vill säga) så får vi se hur kroppen reagerar. 
Det blir också en omställning nu när jag har börjat jobba igen för det tar mycket på kroppen känner jag redan nu och så ska man få tiden att räcka till. 
 
Det får helt enkelt bli höstens utmaning :) 
 
 
Målet är också att bli piggare, gladare och få mer ork att göra det som är roligt :) 
 

Kommentera här: