Ett år har gått och mycket har hänt

God kväll! 
 
Som jag lovat så kommer ni få en ordentlig årskrönika nu dagarna framöver men jag tänkte skriva lite kort om min känsla när jag ser tillbaka på året som gått. 
 
När jag läser vad jag skrev i mitt sista inlägg för 2015 så skrev jag att det var året då jag satte mig själv och min hälsa främst. 
Nu när jag ser tillbaka på år 2016 så inser jag att jag inte alls hade gjort det som krävts tidigare. 
 
År 2016 lämnar mig med många tankar och känslor och det enda jag egentligen kan lova mig själv nu är att jag nu ska göra allt jag kan för att det ska bli bättre än vad det har varit den senaste tiden. 
Jag kan konstatera att jag har mått dåligt väldigt länge och det insåg jag också när jag började med min årskrönika och bläddrade igenom mitt arkiv, det är många inlägg om hur tuff min vardag har varit, jag har brottats mycket med mörka tankar och suktat efter bekräftelse på att jag duger som jag är. 
 
Så sammanfattningsvis så kommer 2016 vara det året då allt gick åt skogen med min psykiska hälsa. 
Det kommer vara året då jag insåg att vissa människor inte är värda min vänskap eller respekt och det kommer alltid vara det året då jag har tvivlat som mest på mig själv på grund av vad andra människor ansett om mig. 
Jag har gråtit så mycket och verkligen varit på botten men det har också fått mig att inse att jag inte kan ha det så här och det har gjort mig starkare på ett mirakulöst sätt. 
 
Ingen människa är värd att bli behandlad så som jag har blivit behandlad. 
 
Som en fin vän till mig sa "Du kommer inte vara dig själv snart igen, du kommer vara bättre. Ett bättre jag än när du trodde att du var dig själv" 
 
De och många andra kloka ord som jag har fått höra från alla fantastiska människor som gång på gång bevisar för mig att kärleken övervinner allt kommer jag bära med mig in i år 2017. 
 
Jag hoppas att 2017 kommer bli året då jag blir kompis med mig själv och att jag någon dag kommer säga att jag duger precis som jag är och då ska det komma ifrån hjärtat. 
Jag vill att 2017 ska bli året då jag slutar att tvivla på mig själv och ser mitt eget värde. 
Jag vill att 2017 ska förändra mig och mitt liv till det bättre. 
Jag vill att 2017 ska bli det året jag på riktigt slutar ta skit. 
Men jag vill också att 2017 ska bli året då jag kan inspirera, hjälpa eller stötta någon som inte mår bra, någon som behöver det stödet som jag fortfarande behöver. 
Jag vill kunna göra mer och jag vägrar att sitta tyst i ett hörn och se på. 
 
2017 ska bli ett bra år! <3 
Hoppas ni vill följa med mig på resans gång! 
 
 
"You were given this life because you're strong enough to live it"
 
 

Kommentera här: