Gaefurs nuvarande hem! :)

Hej på er! 
 
Jag har mått så dåligt med migrän ett par dagar nu så jag har inte kunnat sitta vid datorn alls. 
Men just nu mår jag lite bättre så då tänkte jag passa på att skriva till er :) 
 
Jag tänkte berätta lite om stallet vi står i nu och som vi tyvärr ska flytta ifrån om några veckor. 
 
Vi står i ett stall som heter Eriksberg och som bara har islandshästar vilket så klart var perfekt för mig i början som var nybörjare på just isisar :) 
Det har varit guld värt att kunna fråga när man undrade något och jag har fått så många bra tips och råd! 
 
Det står 14 st små ulltussar i stallet och med den erfarenhet jag har sen tidigare så kan jag säga att islandshästar är den mest fantastiska hästras när det gäller hanteringen! 
De är som stora hundar som följer en utan problem till och från hagen, allt går så smidigt :) 
 
Stallet är gammalt men mysigt, det uppdelat i 2 stall och vi står i det lilla stallet som är som ett kallstall kan man säga och mycket högre i tak. 
Gaefur fick byta till en större box för ett tag sen vilket han har varit väldigt glad över :) 
 
Vi har inget ridhus men vem behöver det när man har islandshäst ;) 
Ridbanan är lite liten tyvärr men det fungerar ändå bra just för att vi har en superfin ovalbana att rida på. 
 
Jag har haft en jättefin tid på Eriksberg och planerar att hälsa på en del då jag kommer fortsätta gå kurs där samt filma för töltriding så de blir inte av med oss så lätt ;) 
Jag kommer dock sakna de vänner jag har fått i stallet otroligt mycket, önskar att jag kunde flytta med dem till Enköping :( 
 
Jag är också väldigt glad över hur familjen som driver stallet bemöter oss och hur de tar hand om hästarna. 
Man känner sig alltid otroligt trygg som hästägare och ingenting är ett problem om man ber om hjälp med något och det är verkligen guld värt <3 
 
Så all kärlek till alla fina människor jag har fått lära känna, nu ska jag och Gaefur njuta av vår sista tid i vårt mysiga stall <3 
 
Här får ni se lite bilder: 
 
 
Stallplanen :) 
 
 
Stora stallet :) 
 
 
Lilla stallet och Gaefurs box <3 
 
 
Ridbanan! 
 
 
Sadelkammaren :) 
 
 
Vinterhagen :) 
 
 
Vår fina ovalbana :) 
 
 
 

Kommentera här: