Fibrohjärna

Ibland blir jag så trött på mig själv! 
 
Vi pratar ofta om "fibrohjärna" vilket jag tror många kan uppleva som lever med ständig smärta eller någon typ av belastning som gör att man ibland inte riktigt mäktar med. 
 
Tyvärr så har jag märkt stor skillnad sen jag blev sjuk. 
Jag har mycket svårare med minnet, vissa saker försvinner bara som att jag aldrig hört dem alls och det är väldigt frustrerande. 
Jag kan också känna mig mer förvirrad ibland och det märktes tydligt igår när jag skulle tvätta... 
 
Jag skulle tvätta alla handdukar så jag la dem i tvätten och satte på maskinen. 
En stund senare så började jag leta efter min vetekudde som jag inte kan leva utan, hittar den ingenstans och det börjar då går upp för mig att den måste ligga i tvättmaskinen :( 
 
Hur klantig får man vara?! 
 
Det är bara ett exempel på knasiga saker jag kan göra och jag vet att det kan hända vem som helst men jag märker av det mycket mer nu på senare tid. 
Jag hittar inte saker, minns inte var jag lagt dem och måste hela tiden ringa Robin så han får hjälpa mig. 
 
Min egen åsikt är att man på grund av fibron skickar ut smärtsignaler hela tiden och hjärnan blir till slut överbelastad och då drabbas man genom att glömma saker till exempel. 
Det finns många tråkiga effekter av att vara sjuk men det här är en sån sak som gör att man inte riktigt känner igen sig själv vilket känns jobbigt. 
 
Aja i slutändan så får jag försöka skratta åt det hela istället, det är trots allt bättre att se det från den ljusa sidan vilket var att jag fick en helt ny vetekudde :) 
 
 
<3 
 
1 Åsa L:

skriven

Hej!
Fibromyalgi är tufft att leva med, ständig smärta och trötthet vilket jag dragits med i årtionden. Av en slump hittade jag ett inlägg som har hjälpt mig väldigt mycket och om jag rekommenderar att man läser om man har besvär.Mvh Åsa
http://gluten-celiaki.blogspot.se/2011/03/fibromyalgi-kan-direkt-knytas-till.html

Svar: Hej! Tack så mycket för tipset, jag ska absolut läsa :)
Kram
Martina Lindell

Kommentera här: