Den där träningen!

Ok nu måste vi prata lite om träning igen känner jag! :) 
 
Ni vet att jag tidigare skrivit om kroppsideal och hur viktigt det är att tycka om sig själv i alla former men jag vill ändå skriva lite om träning och min inställning till det just nu. 
 
Jag VILL träna men jag vill göra det av rätt anledning. 
För mig är rätt anledning att man vill bli starkare så att man klarar vardagen bättre, att man slipper olika smärtproblem och för att man tycker att det är roligt. 
 
Jag vill INTE träna för att jag drivs av ett självhat som egentligen är skapat av omgivningens förväntningar eller vad sämhällat anser är "sunt" och "rätt". 
 
Jag vet att jag inte kan jag inte träna när jag har dåliga dagar och det är de dagarna man inte får brytas ner på grund av känslan av misslyckande eller självförakt. 
Det är dessa dagar som kampen med självfötroendet blir som mest utmanande. 
 
Jag har 3 stora problem när det kommer till att hitta motivationen till träningen. 
 
1. Jag har väldigt svårt att hitta en träningsform som passar mig :( 
Jag rider en gång varannan vecka men annars blir det bara promenader med hundarna och som ni vet så har det ju knappt blivit av den senaste tiden... 
Att träna på gym tycker jag framförallt är så FRUKTANSVÄRT tråkigt och när jag gjorde det förut så var jag så otroligt resultatinriktad och det var det enda som drev mig framåt men nu kan jag inte träna på det sättet och då känns det inte roligt. 
Eftersom jag inte heller får träna med tung belastning så blir gymmet väldigt trist efter ett tag. 
 
2. Jag blir så mättad av alla "träningstips" och "diettips" på nätet men även bland vänner och familj så att jag vill kräkas och det ökar tyvärr inte heller motivationen. 
Kraven har blivit så otroligt höga när det kommer till att hålla sig i form och hur man ser ut så då ger jag upp innan jag ens har försökt för det känns inte roligt. 
Alla lever olika aktiva liv och det respekterar jag absolut men just nu känns det som att många tränar på grund av fel anledning och inte alls för att de tycker att det är roligt. 
 
3. Jag älskar mat antagligen lite för mycket ;) 
Haha det känner nog många igen men jag är verkligen inte villig att leva ett liv utan bröd och pasta till exempel för att gå ner i vikt och jag tycker inte att man ska behöva göra det. 
Så alla dieter som far omkring är inte något alternativ för mig. 
 
Mitt mål är att hitta någonting som fungerar i längden, förhoppningsvis både bra och dåliga dagar och som även kan hålla motivationen uppe. 
Så alla ni fina människor som läser min blogg, kan ni inte komma med lite tips om ni har några? 
 
Det skulle verkligen uppskattas, inga idéer är dåliga :) 
 
 
1 E:

skriven

Alltså jätterandom kanske men undrar om värmeyoga skulle passa dig? Det brukar mamma gå på ibland 😘

Svar: Tack för tipset :D
Martina Lindell

Kommentera här: