Melodifestivalen 2016!

Hej på er!
 
Ledsen för dålig uppdatering i helgen, i lördags åkte vi runt och fixade en massa och på kvällen var vi ett helt gäng här och kollade mellon! :) 
Idag jobbade jag på dagen och sen har vi firat min fina Farmor som fyllde år. 
 
Ok hörni, åter till mellon! 
Att Frans skulle vinna har jag sagt hela tiden, det kunde jag räkna ut med tårna precis som säkert många av er andra också hade gjort. 
 
Tycker jag att han var rätt vinnare igår? Nej givetvis inte och det kunde ni säkert ana. 
Frans gjorde en Anna Bergendahl det året hon vann, han vann svenska folkets hjärtan och jag hoppas innerligt att det går bättre för honom i stora finalen än vad det gjorde för henne. 
 
Enligt mig så är det inget fel på låten, den påminner mycket om de låtar som varit trendiga under de senaste åren och den är helt ok att lyssna på. 
Dock så tycker jag inte att Frans är en bra artist ännu och jag anser inte att han är redo för en så här stor tävling. 
 
Han har ingen fantastisk sångröst och live låter det riktigt surt många gånger men uppenbarligen så charmas folk av det, det kanske får folk där hemma i stugorna att känna sig mindre tondöva när en kille som Frans kan gå hela vägen. 
 
I mina ögon så skulle Molly, Oscar eller Robin vunnit. 
De hade låtar som passar den här tävlingen bättre och Oscar och Molly bjöd båda på en riktigt bra show! 
Robins låt behöver inte så mycket show för den är så pass bra. 
 
Så min gissning inför Eurovision är att det inte kommer gå särskilt bra för Frans, jag är ledsen Sverige men jag tror verkligen inte det. 
Sen att låten i mina ögon är ett riktigt plagiat gör inte saken bättre. 
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag borde ta över jobbet från Christer Björkman så skulle ni få se på riktigt grymma låtar så ni alla slipper tomtar som Samir och Viktor... 
Sen att jag själv skulle vilja utse vinnaren varje år vore ju drömmen ;) 
 
Aja, vi hade en härlig kväll i alla fall och vi kommer garanterat sitta bänkade även vid den stora finalen där vi stöttar Frans för trots allt så hoppas jag så klart att jag har fel och att låten tar hela Europa med storm! :) 
 
 
Hela gänget! :) 
 

Kommentera här: