Gaefur <3

Nu är det hög tid att jag skriver lite mer om hästen som stal mitt hjärta inom lottet av några sekunder :) 
 
Ni som följer mig på sociala medier har nog sett en och annan bild vid det här laget hehe ;) 
Men ni kanske är lite nyfikna på vad det är för en liten häst jag har köpt. 
 
Jag kommer skriva mer om hur allt gick till och mina tankar kring det men först vill jag berätta vem Gaefur är! :) 
 
Gaefur är 7 år gammal och kräfta precis som jag och Billy ;) 
Han fyller år den 23 juni och han föddes samma år som jag och Robin träffades, 2010. 
 
Han är stor för att vara islandshäst, ca 148 cm i mankhöjd men han är absolut inte grov i kroppen utan ganska elegant skulle jag beskriva honom :) 
 
Gaefur är väldigt bra grundriden tycker jag och han kommer från ett otroligt kärleksfullt hem där han har bott i nästan hela sitt liv så han är otroligt lugn och trygg. 
 
Han är 4 gångare men kan bli lite passtaktig i tölten så det kommer jag få jobba med framöver. 
Han är svartbrun med en liten vit stjärn i pannan så han sticker ut i mängden :) 
 
Gaefurs pappa heter Ypsilon frá Holtsmúla och hans mamma heter Gosa från Sundsby 
Jag kan ingenting om stam inom islandshästvärlden men jag försöker lära mig lite :) 
 
Om jag skulle beskriva Gaefur med ett ord nu efter 4 dagar tillsammans så är det SNÄLL <3 
Han är verkligen helt genomsnäll och så lugn och fin. 
 
När vi lastade ur honom på nya stallet så ställde han sig lugnt mitt i klungan av människor som för att presentera sig så alla fick chans att spana in honom ;) 
Och sen när vi släppte ihop honom i hagen så sa han ingenting, han var bara jättelugn hela tiden. 
 
Jag är så lycklig över honom så orden räcker inte till. 
Ni kommer få läsa om honom mycket här på bloggen <3 
 
 
<3
 

Kommentera här: