Den bästa tiden på året eller?

Imorse vaknade jag med en fruktansvärt ångest. 
En sån ångest som gör att man mår illa och får svårt att andas. 
Jag sov dåligt och drömde mardrömmar hela tiden så jag var jättestressad när jag vaknade varje gång :( 
 
Det har varit en tuff tid och all stress och oro kring försäljningen av vårt hus påverkar väldigt mycket men den ångest jag vaknade med idag berodde på någonting annat. 
 
Det har gått över ett år sen jag blev sjukskriven och det var väldigt tufft att vara hemma precis innan jul då den tiden för mig är förknippad med så många minnen från mitt jobb. 
Vi hade många underbara aktiviteter med barnen under den här tiden och eftersom jag älskar julen så var det extra roligt att planera och fixa :) 
Nu känns tomrummet enormt och saknaden efter det som varit väldigt stor... 
 
Jag tror att det är viktigt att försöka stanna upp och känna efter även när känslorna är jobbiga och hotar att ta över för att fly ifrån sina problem hjälper inte. 
Så gjorde jag under lång tid innan jag blev sjuk och det tog mig bara rätt in i mörkret. 
 
Nu får jag helt enkelt försöka hantera mörkret utan att bryta ihop varje gång och självklart är det svårt. 
Jag har inga bra lösningar på hur man ska hantera alla känslor och all ångest, jag tror att det är väldigt individuellt och för mig har djuren alltid varit min bästa terapi. 
Att vara i stallet eller med hundarna är det som får mig att tänka på annat och ger mig möjlighet att få andas en stund så att jag orkar med de jobbiga stunderna. 
 
Jag vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till om jag inte hade Robin och mina underbara djur, de är mitt allt <3 
Imorgon ska jag ut till Gaefur och bara vara, jag ser fram emot det jättemycket. 
 
Jag hoppas att morgondagen blir en bättre dag <3 
 
 
<3 
 

Kommentera här: