Gaefurs nya frisyr!

Nu är det klippt igen! 
 
Idag fick Gaefur bli av med lite päls för 3e gången sen jag köpte honom, eller är det 4e gången? Minns inte ;) 
Aja långhårig och fluffig har han blivit i alla fall och det är otroligt svårt nu första året när jag inte vet hur hans päls växer och eftersom han inte varit klippt tidigare så har jag ingenting att gå på. 
 
Vi klippte ganska mycket i början av hösten för att det var så milt ute, han svettades mycket och var energilös så det behövdes verkligen. 
Nu i takt med att det har blivit lite kallara så har jag funderat lite på hur jag ska göra för jag vill helst inte behöva täcka honom utan att han ska kunna gå naken :) 
 
Jag har tagit hjälp av kunniga människor inom islandshästvärlden och fick tipset att spara lite päls vid magen så borde han klara kylan. 
Hur skulle det se ut tänkte jag då eftersom han redan är klippt men Gaefurs välbefinnande går så klart före allt så utseendet blir inte lika viktigt även om jag vill att han ska känna sig fin ;) 
 
Så jag och Hanna använda fantastin och jag fick bestämma hur vi skulle klippa och så skapade vi en egen frisyr "ala Gaefur" :) 
Jag tycker att han blev jättefin, det blev häftigare än jag trodde! 
 
Här får ni se bildbevis! :) 
 
 
Min fina prins <3 
 

Kommentera här: