När självförtroendet är i botten...

Jag har verkligen varit i min egen värld den senaste tiden och då har inte ens bloggen blivit uppdaterad. 
 
Det är mycket som händer i mitt liv, stora förändringar som egentligen kanske inte är jättestora men för mig är det extremt jobbigt. 
 
Det finns dock en gigantisk förändring som har förändrat mitt liv till det bättre och det är köpet av Gaefur <3 
Han gör mig glad varje dag och jag mår så bra när jag är i stallet. 
 
Tyvärr så kan jag inte vara där jämt och det innebär att jag till slut måste konfronteras med mina jobbiga tankar och känslor. 
 
Enligt mig så är ett av mina största problem mina extremt höga förväntningar på migsjälv. 
Jag är livrädd för att göra fel och trots att jag är väl medveten om problemet så har det kommit att spegla min vardag på alldeles för många sätt och just nu är det extremt. 
 
Känslan av att inte känna att man duger till någonting.... 
Jag hamnar hela tiden mellan tankarna "Vad vill jag göra" och "Vad kan jag göra" och det leder sen till "Vad borde jag göra" samt "Vad är bäst för mig att göra". 
 
Alla dessa frågor gör att hela mitt inre består av kaos och jag kan på riktigt knappt trycka rätt på tangenterna för att det är kortslutning i min hjärna. 
Jag får stava om flera ord hela tiden för att det blir fel. 
 
Att ge mig in i någonting som för mig är helt nytt, spännande, roligt samt extremt skrämmande tar mycket på krafterna samtidigt som jag är stolt över migsjälv att jag vågade. 
Viljan och magkänslan var starkare än alla mina tvivel och det är jag så glad för just för att jag i slutändan fick min alldeles egna drömhäst. 
 
Samtidigt så är det nu mitt ansvar att han ska må bra. 
Jag vet hur man tar hand om en häst och jag är extremt noggrann (perfektionist enligt många) så det är jag inte orolig för men däremot tvivlar jag på min egen förmåga som ryttare. 
Innan ridolyckan så visste jag ju vem jag var som ryttare och visste vad jag behärskade och inte men nu känner jag mig mestadels förvirrad. 
 
Sen så har jag inget tålamod samt att jag inte är särskilt snäll mot migsjälv :( 
Jag vill bli bäst nu, helst igår! 
 
Som ni märker så har jag en hel del att jobba på, jag försöker fokusera på att bara ha roligt med Gaefur och att lära känna varandra, som tur är har jag världens finaste vänner som påminner mig om vad som är viktigt. 
Tack för att ni finns <3 
 
 
<3 
 
 

Kommentera här: