Försöker komma igen

Hej fina ni! 
 
Först av allt, TACK för era fina kommentarer och kry-hälsningar <3 
Jag hoppas ni alla förstår att varje ord från er betyder massor och ger mig energi när jag mår som sämst. 
 
Igår red jag för första gången sen i lördags. 
Jag har haft hjälp av min medryttare och sen så har Gaefur fått vila eller löslongeras för att jag har varit så dålig. 
Det var fantastiskt att rida igen och vi hade en riktigt härlig tur med en ny vän och hennes islandshäst från grannstallet så Gaefur fick springa på ordentligt ;) 
 
Idag mår jag sämre i kroppen igen men det är det värt när man får göra det man älskar <3 
 
Förutom ridningen som var otroligt positiv så kom ett annat bakslag igår. 
Pratade med FK och kommer nu får avslag både på min sjukpenning samt arbetsträning för att de anser att jag är "för frisk" och kan söka ett "lättare arbete"
 
De slår hela ens tillvaro i spillror men vägrar sen ta något som helst ansvar. 
Vad ett "lättare arbete" skulle vara kan de inte svara på och de är tydliga med att de inte bryr sig ett skvatt om vad man har för utbildning eller hur arbetsmarknaden ser ut. 
Så jag som har varit sjukskriven på heltid i 1,5 år ska nu ut och jobba lika många timmar som innan jag blev sjuk på ett "enklare arbete". 
 
Behöver jag ens förklara hur mycket jag HATAR Försäkringskassan?! 
Orden räcker inte till. 
 
Sen att man pratar med sin handläggare som har lika mycket empati som en sten gör inte direkt saken enklare. 
De hänger mest upp sig på saker som att man skulle skickat in ett papper hit eller ringt ett samtal dit... de har uppenbarligen ALDRIG varit utmattade eller liknande eftersom de har noll förståelse för att hjärnan och kroppen är ur funktion och då är det bra om man ens kommer ihåg att äta varje dag! 
 
Nej usch nu eldar jag upp mig och blir arg men de är inte värda min energi. 
Fattar bara inte var man hittar de här människorna som jobbar där eller vad man gör med de stackarna för att de helt iskallt ska kunna ge dessa besked där de har en persons liv i sina händer. 
 
Det är orättvist och det gör mig förbannad. 
 
Så nu har jag fått ösa ur mig det! 
Kanske skriver något roligare snart ;) 
 
 
Gaefur är i alla fall söt och gör mig glad :) 
 
1 Anonym:

skriven

Fortsätt strida! De tyckte min pappa också skulle ut och jobba fast han har otaliga sjukdomar, fysiska som psykiska, och inte jobbat på över 25 år. Min mamma är också sjukpensionär men henne låter de vara? Trots att hon (jämfört med pappa som inte ens kan gå längre) är mycket friskare än honom. Det verkar vara ett lotteri det där, och speciellt de som har psykisk ohälsa eller liknande diagnoser. Helt sjukt. Stå på dig!

Kommentera här: