Rufus kämpar på!

Det var länge sen jag uppdaterade er om hur det går för Rufus, han har ju trots allt gått igenom en hel del under sitt korta liv <3 
 
Nu har Rufus fyllt 2 år och han opererades i maj 2017.
 
Vi avslutade rehaben under hösten 2017 och sen var han väldigt bra under många månader tills i somras när jag och hundarna flyttade tillbaka till Stockholm. 
Då började han plötsligt halta igen så vi besökte vår duktiga ortoped på mitt jobb som tittade på honom samt tog nya röntgenbilder. 
 
Som tur var så såg man ingen försämring på röntgen men man kunde tydligt känna att han var betydligt sämre musklad på det skadade benet så vi blev ordinerade rehab igen med simning samt en dos av antiflammatioriskt samt smärtstillande. 
 
Nu har vi simmat några gånger och precis slutat med tabletterna så vi får se hur det blir nu framöver. 
 
Vi kommer behöver jobba med Rufus hela hans liv för att han ska må bra i sitt ben och följa upp hur det utvecklar sig framöver. 
Som tur är så gillar han ändå att simma vilket är jätteskönt för då kan man passa på under sommaren också när man kan simma ute :) 
 
I övrigt så är Rufus en otroligt glad, positiv och lite småvild hund ;) 
Han älskar att följa med till jobbet där det finns massa roliga hundar han kan skälla på (mindre roligt för matte). 
Det är full fart hela tiden så jag hoppas verkligen att han får leva ett så bra liv som möjligt så länge det bara går <3 
 
 
Min lilla krigare, som han har kämpat! <3 
Jag tror inte att någon av mina andra hundar skulle ha klarat av det här på samma sätt som Rufus gjorde, hans inställning till allt han gör är fantastisk :) 
 

Kommentera här: