Att flytta ifrån vänner och familj

Hej på er! 
 
Idag har jag en riktig "sitta i soffan och kolla på serier" dag :) 
Jag känner att jag verkligen måste planera in såna dagar så att jag kommer ihåg att ta det lugnt och återhämta mig för jag kommer alltid på saker som behöver göras här hemma... 
 
Den frågan jag får mest nu när jag ska flytta är hur det känns att flytta ifrån alla mina vänner och familj så det tänkte jag skriva lite om. 
 
Det jag kan känna är att man flyttar inte bara ifrån de man älskar utan man flyttar också ifrån allt som är bekant, allt som nu känns som hemma. 
Det är en enorm trygghet att hitta överallt, veta var man ska handla olika saker osv så det är mycket som kommer bli en otrolig omställning. 
 
Till viss del så är det just att börja om på nytt som lockar mig mest med att flytta, att få hitta nya favoritställen, nya platser att utforska och lära mig hitta på nytt i en ny stad som är betydligt mindre tack och lov ;) 
Ni som känner mig vet också att jag har det sämsta lokalsinnet i världshistorien så att lära mig att hitta i Enköping kommer ta sin lilla tid :) 
 
Jag umgås väldigt mycket med mina vänner via telefon vilket så klart är en fördel när jag ska flytta. 
Vissa vänner har det jobbigt precis som jag och då orkar man kanske inte träffas så ofta. 
 
Dock så älskar jag att ha middagar och att folk kommer över så det är så klart något jag oroar mig för nu när vi flyttar, att folk ska tycka att det är omständigt att hälsa på. 
 
Vi åker ofta till Enköping nu och har gjort sen vi träffades eftersom Robin har sin familj där och jag tycker inte alls att det är jobbigt att åka fram och tillbaka på en kväll. 
Därför hoppas jag så klart att mina vänner och familj också ska tycka att det är värt att hälsa på :) 
 
Robin flyttade från Enköping 2010 och det jag har märkt under åren är att många verkar tycka att det är hans ansvar att åka dit om han vill träffa någon, många tar sig inte tiden att komma hit vilket är väldigt tråkigt. 
Jag anser att för att få relationer att funka så måsta man anstränga sig lika mycket, bara för att jag nu väljer att flytta så innebär ju inte det att jag vill sitta och åka till Stockholm varje helg och det hoppas jag att folk kommer förstå. 
 
Självklart så kommer vi åka till Stockholm ofta och vi har inga problem med det men i längden så tror jag att man ledsnar om man alltid är den som måste åka... 
 
Att träffa nya vänner är svårt som vuxen tycker jag, många har liksom "sitt liv" och kanske inte vill göra plats för en ny person men jag hoppas verkligen att jag ska få vänner i Enköping. 
Man vill ju inte vara för på heller så att folk tycker att det är jobbigt men jag är en social person så om jag träffar någon jag klickar med så brukar det komma naturligt :) 
 
Vi får helt enkelt se hur det blir, jag väljer att se möjligheterna och inte problemen och de som verkligen vill fortsätta umgås med mig kommer komma och hälsa på, det är jag övertygad om ;) 
 
 
 
Tänk att mötas av det här utanför dörren <3 
 
 
 
 
 

Kommentera här: