En ridtur i mörkret!

God kväll fina ni! 
 
Om 2 (!!!) veckor är det första advent och jag är sååå taggad :) 
Jag funderar på att julpynta redan nästa helg så att jag får njuta riktigt ordentligt! <3 
Årets bästa högtid om ni frågar mig. 
 
Nu när det är så galet mörkt ute så är mitt mål att kunna ta mig ut mer med Gaefur med pannlanpa utan att känna mig osäker. 
Det är svårt tycker jag för allting kan bli så plötsligt i mörkret och hästar är ju lättskrämda flyktdjur redan i dagsljus. 
 
Idag fick vi sällskap av fina Kerstin och Stollan och det gick toppen! 
Grusvägarna är jättefina och mjuka nu så vi lyckades tölta/trava en bra bit vilket känns skönt nu när hästarna inte rör på sig så mycket i leran som tar över hagarna. 
 
Gaefur brukar stå på ett litet berg i hagen, allt för att slippa att lera ner fötterna vilket gör matte väldigt nöjd ;) 
 
Snart flyttar också Hanna och fina Urbis tillbaka till oss och som vi längtar! 
Den perfekta julklappen <3 
 
Sov gott <3 
 
 
<3 
 

Kommentera här: