Ett återbesök avklarat och ett litet steg framåt

Hej på er! 
 
Jag är ledsen att jag inte skrivit tidigare i veckan med tanke på att återbesöket var i måndags men jag har haft så mycket i mitt huvud. 
Jag har blivit utförsäkrad från Försäkringskassan så har fått ta tag i schema och arbetstider osv för att få ihop livet.
 
Nog om det! 
 
I måndags skulle vi alltså kolla hur Gaefur såg ut efter 3 veckor med sina specialskor! 
Han skulle egentligen gå 6 veckor men jag ville se om vi var på rätt väg då jag tycker att denna väntan är så fruktansvärt jobbig... 
 
Tack och lov så såg han bättre ut! 
Det är fortfarande en låååång väg kvar tills han är ohalt i trav men nu är förhoppningen att vi får igång en läkningsprocess under de här veckorna och självklart hoppas vi då att han ska vara ännu lite bättre om 3 veckor när han ska kollas igen. 
 
Om allt går som det ska och det fortsätter att gå och rätt håll så kommer han få ha dessa skor i minst en skoperiod till, alltså 12 veckor totalt då det är minimuntiden för ett ligament att läka. 
 
Sen får man gradvis trappa ner på uppbyggnaden av skon och hoppas att ligamentet klarar det och håller för belastning. 
 
Så som sagt, lång väg kvar men om det är något jag har insett under hela den här resan är hur otroligt många saker som kan gå sönder på vära älskade hästar och hur lite smärta de visar. 
Skulle jag sitta upp på Gaefur nu och vilja galoppera ut i skogen så skulle han garanterat göra det trots sina skador för det är den mentaliteten han har precis som många andra. 
 
Så mitt råd till alla som läser är; var observanta på era hästar och kolla hellre upp dem en extra gång om något inte känns som det ska! 
Det finns så mycket som kan vara fel men det mest kan man ju faktiskt göra något åt med rätt hjälp. 
 
Nu vet jag inte hur min och Gaefurs resa slutar även om jag innerligt hoppas att den ska sluta lyckligt men jag har fått träffa så många otroligt kunniga människor och de kommer jag vilja ha i min närhet oavsett vilken häst jag har i framtiden <3 
 
Nu ska vi fortsätta skritta till nästa återbesök. 
Tömkörning varvat med uppsuttet och det allra viktigaste är underlaget, det får inte vara ojämt eller för djupt så jag är evigt tacksam för våra långa grusvägar som ligger precis intill stallet för annars hade detta varit betydligt svårare. 
 
Tack för att ni vill följa oss <3 
 
 
<3 
 
1 Hanna:

skriven

Jag håller alla tummar o hovar för att det går mer framåt för er!
Samt att du får ihop ditt schema så du orkar o inte faller ner igen.
Jobbigt med FK som utförsäkrat dig, men jag hoppas att du hittar en balans med ditt jobb o ditt mående.

Kommentera här: