Första tiden med Lárus!

Hej på er! 
 
Nu har vi kommit hem från Mora där vi har hälsat på vår "andra familj" och det har varit så mysigt! <3 
 
Sen åkte jag direkt till stallet för att pussa på "Larry" som han kallas i stallet, jag saknade honom väldigt mycket de få dagar jag var borta men min älskade medryttare tog hand om honom och det har gått väldigt bra :) 
 
Den första tiden har varit underbar <3 
Allt har verkligen gått över förväntan och med tanke på att Larry för några månader sen bodde i ett annat land och har fått flytta ännu en gång sen dess så är han OTROLIGT cool :) 
 
Vi har ridit lektion hela 3 gånger och det började med att jag ville ha hjälp och trygghet när vi skulle komma igång men sen har det fungerat så bra så vi har fortsatt en gång i veckan. 
Fokus nu är framförallt kommunikation och balans, att han ska bära sig själv och hitta sin egen balans och att vi ska lära känna varandra och ha roligt :) 
 
Lagom höga krav helt enkelt :) 
 
Vi har också ridit ut ett par gånger och det har gått väldigt bra! 
Jag kan ju vara lite osäker vid uteritter pga det som hände med Gaefur men än så länge så har det gått fint så jag hoppas det fortsätter så :) 
Vi har mött både kor och getter utan problem. 
Jag skulle säga att Larry är en vaken men modig kille som gärna går i täten :) 
 
Nu har jag knappt en veckas semester kvar så då ska jag mysa massor med min fina kille och så ska vi lära känna varandra ännu mer <3 
 
 
<3 
 

Kommentera här: