Nu är vi igång med tömkörningen!

Hej på er! 
 
Vill börja med att tacka för alla fina ord angående mitt förra inlägg <3 
Så många fina läsare jag har! 
 
Idag ska jag skriva om hur det går med Gaefur :) 
 
Vi har kommit igång med tömköringen och det är väldigt roligt! 
Än så länge så håller vi oss i skritt och går ute på grusvägarna vilket är lite roligare än att gå runt på ridbanan. 
Om allt går som det ska så ska vi få börja lägga in trav på fredag :) 
 
Vi får se hur upplägget blir för det, jag vet inte riktigt än. 
 
Jag försöker verkligen fokusera på det positiva i att arbeta så mycket från marken, det går att jobba så mycket med vår relation på det sättet och även mitt ledarskap vilket jag verkligen behöver ;) 
 
Vi ska också få hjälp med tömkörningen eftersom Gaefur inte är tömkörd innan han kom till mig så jag vill vara säker på att det blir rätt för både honom och mig. 
 
Tiden går väldigt snabbt och det har redan gått 2,5 vecka sen förra besöket, helt galet egentligen :) 
 
Gaefur har även fått bli en nakenråtta :) 
Jag rakade hela honom nu förutom benen och halva ansiktet när han började fälla, jag gör det mycket för hans skull för att underlätta fällningen men också för min egen bekvämlighet då jag blir tokig när han ska fälla all päls...hehe
 
Vi hörs snart igen! <3 
 
 
Från vår första lektion :) 
 
 

Kommentera här: